Overigens noemde Arnold de optie om voor tweedehands banden te gaan. Zelf ben ik hier niet zo'n heel grote fan van. Het rubber is vaak (te) oud, scheef afgesleten. Met megaveel geluk krijg je vier dezelfde die onder dezelfde auto zaten.
Het is het enige contact wat je auto met de weg heeft. Hoewel het oog ook wat wil, zou ik liever goede banden dan mooie velgen onder de auto willen hebben!
Daar ben ik het mee eens. Met tweedehands banden moet je wel veel geluk hebben maar daarover kun je natuurlijk ook afspraken met de verkoper maken. Mocht nadat je de banden gemonteerd hebt blijken dat de banden toch enigzins gecupped zijn of dat er een bult(je) inzit, dan kun je dit veelal toch nog oplossen met de verkoper. Heb zelf destijds een setje tweedehands Mimas icm Vredestijn snowtrac 2 banden gekocht via marktplaats en daar heb ik inmiddels 3 winters met veel plezier mee gereden.
Je moet idd geluk hebben. Toevallig afgelopen najaar mijn oude wintervelgen van de V40 verkocht en die banden lagen er net 1 seizoen op, waren nog als nieuw en van een gerenommeerd merk. Met een beetje geluk kun je zelf ook zoiets vinden. Als ze onder eenzelfde auto hebben gelegen is de kans groot dat zo zonder afwijking in slijtagepatroon passen onder jouw auto. Komen ze van een ander merk/type auto dan moet je al oppassen.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39895 Geregistreerd: 07 / 2009
In de afdeling "vloeistoffen" schreef ik het al, ik heb besloten toch mijn imitatie R-velgen er weer onder te zetten.
Met de nieuwe Conti's en wat poetswerk staan ze eigenlijk helemaal niet verkeerd.
De Cassiopeia's laat ik liggen tot volgend jaar en laat ze dan wel opknappen, voorlopig eerst andere uitgaven met een hogere prioriteit in en rondom het huis.
In de afdeling "vloeistoffen" schreef ik het al, ik heb besloten toch mijn imitatie R-velgen er weer onder te zetten.
Met de nieuwe Conti's en wat poetswerk staan ze eigenlijk helemaal niet verkeerd.
De Cassiopeia's laat ik liggen tot volgend jaar en laat ze dan wel opknappen, voorlopig eerst andere uitgaven met een hogere prioriteit in en rondom het huis.
waarom je wintervelgen niet plastidippen (autostyle heeft dt ook , kost je >60€ voor 4 velgen te spuiten, is 't niet meer mooi, kan je de plastic laag er gewoon afpellen?