Even een update:
Helaas ging het vanmorgen fout, terwijl ik gisteren al een paar kilometer voor aankomst overgeschakeld ben op benzine. Het klinkt -met mijn leken oren - naar een verzopen motor, en zo ruikt het ook. Tig keer starten, paar keer aan/uit en dan opeens verdwijnt de melding en kan ik gewoon wegrijden. Soms een paar meter, soms een kilometer, dan weer even doorstarten en dan is het probleem opgelost en kan ik gewoon overschakelen naar LPG.
De rest van de dag is het dan starten en wegrijden.
Het probleem begon een kleine 2500 kilometer/5 weken nadat ik de auto heb opgehaald. Voor die tijd was het starten en wegwezen.
Daarom verdenk ik iets bij de ontsteking of injectie, ook omdat ik ergens melding zag dat cylinder 1 een misfire had, tijdens het normaal optrekken richting 100km/h De ontsteking is vervangen, de LPG installatie en de injectoren niet. Ook de kabels zijn vervangen omdat die al verouderd/broos waren.
Is het raadzaam om een injectoren reiniger te gebruiken? 200 kilometer op benzine rijden is wel te doen.
Kan ik de stekers van injectoren simpelweg loskoppelen of blijven ze dan extra open staan? Als er een verdachte cylinder/injector bijzit dan zou ik dat moeten kunnen horen toch?
Voor zover ik me kan indenken zijn de injectoren misschien niet optimaal voor 250 pk, maar ik denk niet dat ik meer dan 140 gevraagd heb. Van 0 naar 100 boeit me weinig, 60->100 is wel interessant, er rijden hier veel mensen die niet helemaal weten wat de maximale snelheid is en wat ze rijden
Ik wil best een keer naar een Haaksbergen of wie dan ook gaan. Dat het me geld gaat kosten, tja, dat ben ik helaas de laatste maanden gewend maar als het daarmee weer goed is kan ik richting geartronic gaan. En anders serieus overwegen heel veel verlies te nemen en even autoloos te gaan. Er staat nog een Pluriel weinig te doen, want woon-werkverkeer is bij de gemeente geminimaliseerd..