OK, iets duurder dan verwacht, stofhoes en stuurkogel, remklauw en remslangen en een parkeerrem werkte niet mee maar het spul zit er op en ik kan tot twee juni 2022 weer door. Meteen kleine beurt (juist omdat er een andere motor inzit een veel kortere interval dan noodzakelijk) en hij (zij) staat weer op de oprit.
Die giertronic went niet, maar op de grotere stukken is het te doen, LPG verbruik valt met 1 op 7 lokaal of 1 op 9 interlokaal is betaalbaar, dus nu proberen één maand zonder reparatie of onderhoud te rijden....
Het weer wordt mooier dus met een beetje mazzel een keer kijken waarom ik spookmeldingen krijg, want de 4 parkeerlampjes werken, ondanks een storingsmelding. Achteruitsensoren fluiten 6 seconden en worden dan stil, daarvan weet ik misschien al wel waar ik een oplossing zou kunnen vinden.
UPdate: Ik bedacht me, voordat ik allerlei lampen en stekers los ga halen: Wat gebeurt als ik het oude garage trucje gebruik: Verlichting uit. Dat werkt al 40 jaar voor me, maar ik wist niet of de V70 dat ook zou doen. Zelfde soort schakelaar en inderdaad: Een tussenstand. Bak in de achteruit, beschaafd piepje van het achteruitrijdsysteem. Nu kan ik wel de lampen uitzetten voor ik achteruit ga rijden, maar zou er een betere oplossing te bedenken zijn? Het is gebeurd na aankoop van de auto, of het voor of na de motorwissel was weet ik niet. Volgens mij niet maar onlogisch zou het niet zijn, er zijn veel kabels vervangen of hersteld...
Maar dit weekend even blij met het Beest