Quote door folke3
We kopen een Volvo als kwaliteitsprodukt en willen dat natuurlijk economisch verantwoord onderhouden. Maar verliezen we daarbij niet uit het oog, dat een kwaliteitsprodukt alleen op kwaliteitsonderhoud moet kunnen rekenen, wil het aan de kwaliteitsnormen blijven voldoen, waarop we diezelfde Volvo willen kunnen beoordelen.
Ik kan je redenering prima volgen, Folke, maar 'hoe 'we' een Volvo kopen' weet jij helemaal niet. Ik heb een werkpaard nodig dat minimaal 50kkm per jaar zo goedkoop en comfortabel mogelijk volmaakt. Mijn auto heeft ruim 4 ton gelopen en ik maak dus ook andere afwegingen. Als een draagarm het bij mij een ton uit zou houden maar fors goedkoper is dan een draagarm van Volvo die het langer uit zou houden zou ik dat bij mijn kilometrage en kilometerstand een verantwoorde uitgave vinden. Ik ga er namelijk niet vanuit dat ik nog tweeenhalve ton met deze auto ga rijden. de onderdelen hoeven dus ook niet zo lang mee.
Daarnaast heb ik bij Raymond een stel S80 draagarmen van het huismerk gezien, geleverd in blanco verpakking, die gewoon van Lemförder afkwamen, uit de Volvo mallen, maar waar het Volvo logo af was geslepen. Eens met Tom dat dat niets zegt over de kwaliteit van het gebruikte rubber, maar het geeft te denken.
Kortom: als er een goede kwaliteit onderdelen wordt gebruikt voor een acceptabele prijs, is dat toch prima?
Verder is het wel grappig dat je de andere kant op de Volvo standaard wel loslaat: je hebt geen moeite met het aanpassen van de veerpootbrug en PU-bussen, als de auto daar in jouw ogen beter van wordt, terwijl je dan toch duidelijk de Volvo-standaard loslaat.