Het bos wat draagarmen heet.

folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

· 
Posted: 11.12.2015 - 16:03  ·  #46
Inderdaad laat ik de Volvo standaard los als ik denk, daarmee een (voor mij zwaarwegende) verbetering te bewerkstelligen. Zeker als het de wegligging betreft ben ik een zeikerd en kan het beste niet goed genoeg zijn, waarbij ik wel het uiterlijk van de auto wil behouden, zoals het meneer Volvo voor ogen stond, toen hij de S60 tekende.
Daarom zal ik nooit verlagen, spoilers aanbrengen of het uiterlijk anderszins wijzigen.
En inderdaad, ik zal de auto geruime tijd behouden, dus kan ik er jarenlang van blijven genieten!
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 16:19  ·  #47
Quote door Plein69

Ik vind dat aardige aannames Folke.
Wellicht heb je aan het begin van het topic er overheen gelezen dat ik begin dat met de vraag wat is kwaliteit tegen een goede prijs.

We het hebben gehad over branding van onderdelen met een merk logo van Volvo.
En daarop volgend dat de prijs kennelijk wordt verhoogd.
In dit geval dus met Lemforder onderdelen kennelijk gebeurt ben ik dus achter gekomen.

Ik ben geen lease rijder en heb niet zo'n vorstelijk inkomen als jij hebt om naar de dealer te rijden en ja en amen te zeggen en vervolgens de pinpas te trekken. ( ja wellicht een aanname)

Mijn V70 is tevens is voor mij een hobby.
Mede onderdeel van de hobby is voor mij te zorgen dat het onderhoud door mij zelf zo goed mogelijk te doen of met hulp van medeforumérs / vrienden.

Mede is een onderdeel van deze hobby is te zorgen dat mijn Volvo in zo goed mogelijk staat is met goede onderdelen en niet tegen de hoofdprijs.
En daarom hoor ik graag van anderen wat hun mening en ervaring is over bepaalde onderdelen. Zo kan ik een oordeel en een gegronde mening vormen die mijn portemonnee ook leuk vind.

Gelijk heb je, om te kijken naar wat iets moet kosten. Het gaat mij er om, eerst vast te stellen, wat is de vereiste kwaliteit en vandaar uit te zoeken naar de invulling. En de prijs is daar dan een afgeleide van.
Overigens heeft mijn auto voor het vervangen van het gasklephuis bij de dealer gestaan en heeft ze verder alleen met mij (en soms met mijn buurman) van doen als het gaat om onderhoud. Ook ik wil de kosten in de gaten houden, al was het maar om moeder de vrouw niet achterdochtig te laten worden, als er weer een doos door de PTT wordt afgeleverd.........
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 16:44  ·  #48
Ik denk dat we allemal wel op zoek zijn naar de beste kwaliteit voor een voor ons acceptabele prijs.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 16:49  ·  #49
Tja, zo kunnen we wel weer wat discussies oprakelen als het om essentiële delen en kwaliteit gaat. Banden...

Nee, helemaal eens met voorgaande. Kwaliteit moet ok zijn maar beurs, frequentie gebruik en gebruik voor welk doel staat bij centraal. Ik gebruik hem voor de caravan te trekken en 2x per week 4 km te rijden. Nu wat meer op zondag ivm mtb - en.

Goed is goed en goed hoeft niet beter of beter hoeft niet best
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 16:50  ·  #50
zo zo :bandit: daar vallen we in met een bultje over de goed bedoelende Folke heen :lol: Gelukkig kan die het hebben van die knutselende mede volvo rijders. :D
Ook Folke denkt om de centen anders had ik niet aan zijn auto mogen klussen een onderhoud dag eerder. =) maar gaat ook voor goed ah daarom mocht ook ik aan zijn auto klusssen :D :sick: :shame:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 16:54  ·  #51
Nou volgens mij zijn we het allemaal wel eens hoor Frank. En mag jij aan al onze auto's klussen.
Jereon
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 17:56  ·  #52
Ik heb een paar weken geleden ook de draag armen vervangen aan mijn V70n uit 2001
Ook gekozen voor LEMFÖRDER.
Hier onder zie je de prijs:

Via http://www.mister-auto.nl/
vanaf 99 euro gratis verzenden.

Artikel Prijs Aantal Totaalprijs
Reactiearm, wielophanging LEMFÖRDER 34976 01 € 115.08 1 € 115.08
Reactiearm, wielophanging LEMFÖRDER 34975 01 € 115.08 1 € 115.08
Spoorstangeind LEMFÖRDER 26676 02 € 27.27 1 € 27.27
Zorgeloos Kopen Garantie : € 3.00
Verzendkosten : € 0.00
Totaalprijs bestelling : € 260.43
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 18:44  ·  #53
Moet zeggen dat ik de kwaliteit en afwerking van professional part niet vind tegen vallen.
Hebt het nu meerdere malen gebruikt op verschillende plekken en het houdt goed.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 19:18  ·  #54
Ja het stonk nogal he Martin ach ik denk ik moet die arme Folke even redden..(of was t nou omdat ie moderator is en ik een bruin armpje nou ja een heel lijf zeg maar wou halen :sick: :D ) we gaan er weer lekker tegenaan met onze goede maar zo slim mogelijk ingekochte onderdelen. heb er al weer zin in. morgen eerst even de C3 van mn vriendin apk gereed maken. stuurkogel en even uitlijnen dus.

Quote door grrroovedude

Nou volgens mij zijn we het allemaal wel eens hoor Frank. En mag jij aan al onze auto's klussen.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 19:45  ·  #55
Behalve riemspanners vastzetten, moest er nog achter. :devil:
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 20:06  ·  #56
Mijn les is: duidelijke planning wie wat doet en een keurmeester per klus die de boel controleerd. neem ik nog even op in de planning en bij te weinig info niet doen of iemand moet het goed kennen. blijf t een lellijke vlek op het blazoen vinden. maar ja we gaan er gewoon weer voor. :thumb:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 20:10  ·  #57
Je hebt gelijk hoor. Zit je te pesten. Grote klussen moeten we gewoon een meerdaags projectje van maken. En voorbereid door meer dan 1 persoon. En we weten trouwens nog steeds niet of t nou de spanner was. Heb er nog steeds een nare nasmaak van.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 20:13  ·  #58
Hahah kan ik wle hebben hoor en gellukkig de meesten wel. Nou hij is steeds de verdachte geweest. probleem wat mij betreft was te weinig duidelijkheid en haast. dat zijn slechte zaken. slaap er thuis wel eens eerst een nachtje over maar dat gaat wat slechter bij zon meeting.
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 11.12.2015 - 21:13  ·  #59
Quote door grrroovedude

En we weten trouwens nog steeds niet of t nou de spanner was. Heb er nog steeds een nare nasmaak van.

Na daar zat ik de afgelopen dagen dus inderdaad ook over te denken... wat is het nou precies geweest???
Moet zeggen dat het me nog steeds een beetje een vervelend gevoel geeft, al kan ik er moeilijk de hele dag mee bezig zijn >_<
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 12.12.2015 - 00:09  ·  #60
Quote door GRUNNS60

Ja het stonk nogal he Martin ach ik denk ik moet die arme Folke even redden..(of was t nou omdat ie moderator is en ik een bruin armpje nou ja een heel lijf zeg maar wou halen :sick: :D )

Maak dat de kat wijs. :dont:
Jij wilt gewoon een vakantie uitsparen. :]

Maar goed, on topic.
OE zorgt er wel voor dat de Volvo de eigenschappen behoud, zoals hij bedoeld is.
Net als Folke, ben ik een "moeilijke klant en niet snel tevreden.
Ik heb de draagarmen wel vervangen door origineel, eigenlijk het gehele onderstel.
En dan merk je dat je ook bij de (juiste) Volvo dealer kunt onderhandelen. :-)
Had ik alleen de draagarmen vervangen, dan was ik voor een OE aftermarket gegaan.
Logo is leuk, maar niet bepalend.

Selected quotes for multi-quoting:   0