Quote door Volvo_V70
Quote door grrroovedude
En we weten trouwens nog steeds niet of t nou de spanner was. Heb er nog steeds een nare nasmaak van.
Na daar zat ik de afgelopen dagen dus inderdaad ook over te denken... wat is het nou precies geweest???
Moet zeggen dat het me nog steeds een beetje een vervelend gevoel geeft, al kan ik er moeilijk de hele dag mee bezig zijn
het kan net zo goed materiaalmoeheid van de nokkenas geweest zijn, vertelde de koper van Guido's DICE terwijl hij meekeek hoe Guido zijn "elandspotters" eraf schroefde bij mij voor de deur "had hij ook al eens gehad bij een andere diesel" (een isuzu dieselblok, wat in de eerste Opel Astra diesels stond, heb ik er ook eens mee gezien (van een planner van het transportbedrijf waar ik toen in de garage stond) nokkenas gewoon door midden gebroken zonder dat er ook maar iets aan gedaan was.
aangezien het onderblok van Guido's TDI nog rond ging zonder nog tegen kleppen aan te tikken hou ik het ook maar daar op: de nokkenas laat zich niet krom slaan of breken door een paar klepjes of tuimelaars, toch?
verder heb ik in de hobbyhal speciaal geluisterd of die riem niet te strak stond, dat geeft een heel naar geluid en dat heb ik niet gehoord (dan nog zie ik die riem eerst een spanner krom trekken en niet de nokkenas) maar we zullen het nooit weten maar we hebben wel geleerd dat we op sleuteldagen alleen klussen doen waar we specifieke ervaring mee hebben of zoals Frank zei "met meerdere het huiswerk goed voor gedaan hebben"