Het bos wat draagarmen heet.

folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

· 
Posted: 12.12.2015 - 01:21  ·  #61
Zo, een avondje wezen kaarten met vrienden. Ik zie dat iedereen weer bij de les is. Stemt me tevreden. Ga zo door!
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 12.12.2015 - 09:36  ·  #62
Quote door folke3

Zo, een avondje wezen kaarten met vrienden. Ik zie dat iedereen weer bij de les is. Stemt me tevreden. Ga zo door!

:D :D :thumb: :thumb:
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 12.12.2015 - 14:19  ·  #63
Quote door Volvo_V70

Quote door grrroovedude

En we weten trouwens nog steeds niet of t nou de spanner was. Heb er nog steeds een nare nasmaak van.

Na daar zat ik de afgelopen dagen dus inderdaad ook over te denken... wat is het nou precies geweest???
Moet zeggen dat het me nog steeds een beetje een vervelend gevoel geeft, al kan ik er moeilijk de hele dag mee bezig zijn >_<

het kan net zo goed materiaalmoeheid van de nokkenas geweest zijn, vertelde de koper van Guido's DICE terwijl hij meekeek hoe Guido zijn "elandspotters" eraf schroefde bij mij voor de deur "had hij ook al eens gehad bij een andere diesel" (een isuzu dieselblok, wat in de eerste Opel Astra diesels stond, heb ik er ook eens mee gezien (van een planner van het transportbedrijf waar ik toen in de garage stond) nokkenas gewoon door midden gebroken zonder dat er ook maar iets aan gedaan was.
aangezien het onderblok van Guido's TDI nog rond ging zonder nog tegen kleppen aan te tikken hou ik het ook maar daar op: de nokkenas laat zich niet krom slaan of breken door een paar klepjes of tuimelaars, toch?
verder heb ik in de hobbyhal speciaal geluisterd of die riem niet te strak stond, dat geeft een heel naar geluid en dat heb ik niet gehoord (dan nog zie ik die riem eerst een spanner krom trekken en niet de nokkenas) maar we zullen het nooit weten maar we hebben wel geleerd dat we op sleuteldagen alleen klussen doen waar we specifieke ervaring mee hebben of zoals Frank zei "met meerdere het huiswerk goed voor gedaan hebben"
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.12.2015 - 16:01  ·  #64
Quote door 626Ronin

Quote door Volvo_V70

Quote door grrroovedude

En we weten trouwens nog steeds niet of t nou de spanner was. Heb er nog steeds een nare nasmaak van.

Na daar zat ik de afgelopen dagen dus inderdaad ook over te denken... wat is het nou precies geweest???
Moet zeggen dat het me nog steeds een beetje een vervelend gevoel geeft, al kan ik er moeilijk de hele dag mee bezig zijn >_<

het kan net zo goed materiaalmoeheid van de nokkenas geweest zijn, vertelde de koper van Guido's DICE terwijl hij meekeek hoe Guido zijn "elandspotters" eraf schroefde bij mij voor de deur "had hij ook al eens gehad bij een andere diesel" (een isuzu dieselblok, wat in de eerste Opel Astra diesels stond, heb ik er ook eens mee gezien (van een planner van het transportbedrijf waar ik toen in de garage stond) nokkenas gewoon door midden gebroken zonder dat er ook maar iets aan gedaan was.
aangezien het onderblok van Guido's TDI nog rond ging zonder nog tegen kleppen aan te tikken hou ik het ook maar daar op: de nokkenas laat zich niet krom slaan of breken door een paar klepjes of tuimelaars, toch?
verder heb ik in de hobbyhal speciaal geluisterd of die riem niet te strak stond, dat geeft een heel naar geluid en dat heb ik niet gehoord (dan nog zie ik die riem eerst een spanner krom trekken en niet de nokkenas) maar we zullen het nooit weten maar we hebben wel geleerd dat we op sleuteldagen alleen klussen doen waar we specifieke ervaring mee hebben of zoals Frank zei "met meerdere het huiswerk goed voor gedaan hebben"

Ik heb vaker gehoord van Audi's met nokkenasproblemen. Bij een vriend van me was hij zelfs verroest. Scheen vaker voor te komen.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 13.12.2015 - 10:16  ·  #65
Zat net nog wat te zoeken en kwam een mailing tegen van het merk Moog.
Bleek dat er een een kwalitatieve fout was geconstateerd in de draagarm rubbers waarna er een modificatie is gekomen.

Oud en nieuw zeg maar.
Ik heb zoals de bovenste alleen niet ingescheurd.
Met een wringijzer zijn ze wel te bewegen.
Maar nog geen kloenk geluiden of iets.
Wellicht nog even wachten...
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.12.2015 - 10:41  ·  #66
bij de draagarmen voor een classic zijn die gewoon helemaal volrubber, zelfs voor de goedkope..
als je strakker wilt sturen zou ik daar naar op zoek gaan.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.12.2015 - 21:55  ·  #67
of powerflex bussen er in maken. heb ik ook gedaan, gaat vrij makkelijk en stuurt lekker strak , met wel enig inleveren op comfort.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.12.2015 - 22:01  ·  #68
En wat kosten powerflex bussen?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.12.2015 - 22:09  ·  #69
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 13.12.2015 - 22:18  ·  #70

Biesheuvel Autosport in Nieuwendijk levert direct en is zeker niet duurder. Een keertje gaan kijken, als autosport je liefhebberij is. Doen ook niet moeilijk, als je wat terug komt brengen. Ik heb er destijds mee afgesproken, dat ik 2 verschillende sets zou meenemen en er 1 zou monteren, dan op vakantie zou gaan, 3 weken later mijn ervaringen zou meedelen, de overgebleven set terugbrengen en dan betalen. Ging nog lukken ook!
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2015 - 11:13  ·  #71
heb net even zitten kijken op de site van biesheuvel hoe of wat.

Volgens het overzicht zie ik wat ik zou moeten bestellen.
Alleen bij de voorste bussen verwijzen ze naar foto hier onder.
maar op de site kan ik het deel rechts niet terug vinden.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2015 - 11:22  ·  #72
Dat moet je uit je oude rubbers halen, en dan in de nieuwe persen.
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2015 - 11:27  ·  #73
Ik heb net twee verse originele Volvo draagarmen laten plaatsen, rijdt (weer) prima. Was iets van € 150/stuk ex montage ?
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2015 - 11:40  ·  #74
Quote door 1-wiel

Dat moet je uit je oude rubbers halen, en dan in de nieuwe persen.

Ja die snap ik.
Maar gaat om het gedeelte van foto 1.
Het straight bar en shaped bar.
Welke zit er standaard op een draagarm?

Of hoe kan ik een shaped bar vinden...
rolvio
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 14.12.2015 - 17:22  ·  #75
Hier heb ik ook gezien dat er nog een speciale draagarm voor taxi's/politieauto's zijn. Zijn die stugger of zo? Mensen hier ervaring mee?

Selected quotes for multi-quoting:   0