Het bos wat draagarmen heet.

626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

· 
Posted: 14.12.2015 - 19:13  ·  #76
die zijn taaier/duurzamer, dus stel ik me voor dat ze iets stugger zijn ook.
Melvin_V70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 20.12.2015 - 19:19  ·  #77
Ik kan de draagarmen van het merk QH (Quinton Hazell) afraden. Na een half jaar (~15.000 km) gebruik zijn de rubbers dusdanig slap geworden (maar niet gescheurd) dat de auto weer begon met scheeftrekken bij accelereren en de andere kant op bij remmen. Met nieuwe draagarmen is dit weer opgelost.
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2015 - 19:23  ·  #78
Quote door Melvin_V70

Ik kan de draagarmen van het merk QH (Quinton Hazell) afraden. Na een half jaar (~15.000 km) gebruik zijn de rubbers dusdanig slap geworden (maar niet gescheurd) dat de auto weer begon met scheeftrekken bij accelereren en de andere kant op bij remmen. Met nieuwe draagarmen is dit weer opgelost.

is 5K meer dan mijn linker febi :thumb: maar nog steeds prut natuurlijk.
welk merk heb je er nu onder?
Melvin_V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2015 - 19:27  ·  #79
Onder een V70N uit 2001, 2.4T op lpg.

Ik heb er nu een set Moog onder zitten van dezelfde leverancier. De QH's worden nog terug gestuurd en gekeken of het onder garantie valt.
Longdike
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 25.12.2015 - 20:43  ·  #80
Wil binnenkort de draagarmen van mijn V70 2006 vervangen, sturen is me iets te vaag en rubbers van de draagarmen hebben na 240.000km echt te veel speling. Heb paar filmpjes op youtube gezien, moet zelf goed te doen zijn lijkt me. Wil het eigenlijk onder de carport doen, met krik en assteunen. Iemand ervaring, kan dat of moet je toch echt de brug op? En is er misschien een handige Volvo klusser die even wil helpen? (ik woon in Tilburg). Twijfel nog tussen Lemforder en Meyle HD, moet volgens info op dit forum beide goed zijn. Iemand nog een goed advies?
Bij voorbaat dank!
Peter
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.12.2015 - 22:17  ·  #81
Ja gaat goed op de stoep met assteunen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.12.2015 - 23:06  ·  #82
Nog een tip: na het opkrikken en op blokken zetten, mbv de krik onder de fussekogel de veerpoot opdrukken zodat hij inveert en dan met veerspanners vastzetten. Zo staat alles wat hoger en de draagarm staat recht, nu kun je makkelijker demonteren. Als de veerpoot volledig is uitgeveerd gaat het lastiger. Let ook op dat je de schijf en alles niet naar buiten beweegt, je loopt kans dat de aandrijfas los komt, of erger, dan je de homokineet uit elkaar trekt.
Als je de stuurstang vast laat (dat kan) en ook de twee bouten waar de schokdemper mee vastzit vastlaat (kan ook), staat de uitlijning nog vrij goed als alles weer in elkaar zit. Na de klus is het slim om wel te laten uitlijnen, de wielstand zal een fractie anders zijn.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.12.2015 - 23:35  ·  #83
Ik heb een spanband gebruikt van 2 ton om ze van de fusee af te trekken. ff zoeken op youtube naar control arm xc90 op kanaal sirobb .Wat walter zegt kan ook. En de laatste keer heb ik de asbout losgehaald. En de as opgehangen aan een elastiek ivm de homokineet. Andere tip: alle bouten van de draagarm moeten officieel vervangen worden en de aandrijfasbout ook als je die loshaalt.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 26.12.2015 - 23:11  ·  #84
Officieel ja maar ik zou niet weten waarom als ze er goed af komen. Gewoon weer goed vastzetten.
en de aandrijfasbout kan gewoon weer vast met wat locktite. een belangrijke reden om nieuwe te nemen, zit nl ook locktite op :-)

Quote door grrroovedude

Andere tip: alle bouten van de draagarm moeten officieel vervangen worden en de aandrijfasbout ook als je die loshaalt.
Longdike
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 27.12.2015 - 00:03  ·  #85
OK, bedankt voor de tips! Moet dus wel lukken dus op de stoep, zal nog even het youtube filmpje bekijken.
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.12.2015 - 07:08  ·  #86
Quote door GRUNNS60

Officieel ja maar ik zou niet weten waarom als ze er goed af komen. Gewoon weer goed vastzetten.
en de aandrijfasbout kan gewoon weer vast met wat locktite. een belangrijke reden om nieuwe te nemen, zit nl ook locktite op :-)

Quote door grrroovedude

Andere tip: alle bouten van de draagarm moeten officieel vervangen worden en de aandrijfasbout ook als je die loshaalt.

omdat het rekbouten zijn, die je bovenop moment nog eens 90 - 180? graden natrekt? als je dat voor een tweede keer doet, trek je ze mogelijk te zwaar aan en breken ze meteen of onderweg*. maar die zitten toch nieuw bij je draagarm? (als je niet àl te goedkoop neemt..)
*dat is de officiële reden, of het voor deze bouten ook voorkomt weet ik niet.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.12.2015 - 10:47  ·  #87
Origineel zitten ze erbij, aftermarket meestal niet. Nornaal als je boiten vastzet op moment naak je gebruik van de elasticiteit van het metaal. Bij biuten die je natrekt net een x aantak graden ga je echter tot aan de rekgrens. Betekent dat ze sneller zullen brekeb bij een tweede gebruik. Wat ronib zegt: geen idee of het ook voorkomt, maar voor die paar euro per bout ga ik het risico niet lopen.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.12.2015 - 11:23  ·  #88
Quote door grrroovedude

Origineel zitten ze erbij, aftermarket meestal niet. Nornaal als je boiten vastzet op moment naak je gebruik van de elasticiteit van het metaal. Bij biuten die je natrekt net een x aantak graden ga je echter tot aan de rekgrens. Betekent dat ze sneller zullen brekeb bij een tweede gebruik. Wat ronib zegt: geen idee of het ook voorkomt, maar voor die paar euro per bout ga ik het risico niet lopen.

Wow Grrroovedude... drank of een niet goed meewerkende GSM met autocorrect? :'( :D
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.12.2015 - 12:08  ·  #89
Tijdelijk toestel. Mn S5 was stuk. Oh, Sven, en repareren was goedkoper dan de jouwe overnemen...

Vanmiddag mn eigen GSM weer terug. Alles zit net op n ander plek. Fractie van een milimeter maakt dan kennelijk heel veel uit. Wel mooi, fijne motoriek ;-). Excuussss. :shame: :shame: :shame:
Melvin_V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.12.2015 - 14:15  ·  #90
Bouten vervangen maakt het wel moeilijker. De bouten van de voorste bevestiging van de draagarm krijg je er niet uit omdat het motorblok in de weg zit. Dan moet of het blok omhoog of het subframe omlaag, maar er is hier vast iemand die dat precies weet.

Selected quotes for multi-quoting:   0