V70 D3 bj 2012 , Diesel
Mijn verbuik is gemiddeld 8.25L/100km.
Ik tank gemiddeld 2x/maand, rij een 21000km/jaar, hoofdzakelijk stadsverkeer.
Mijn rijstijl is niet soft, ik rij graag kwik, ben ook meestal nogal haastig
en traag rijden of achter 'een slak' hangen is irritant. Wat niet wil zeggen dat ik gelijk een F1 piloot door de straten van Gent vlam
Je ziet aan je voorspellende kmters van je tank ook héél fijntjes dat je wat sportief of minder economisch en ecologisch! gereden hebt. Ga ik de autostrade op dan kom ik terug en heb ik ineens 2x zoveel resterend
.
Deze zomer ben ik naar Slovenie gereden, iets meer of 1300km ( klein omwegje gehad in Duitsland) op 12.5u, pauzes inbegrepen
. In BE en NL heb ik me aan 130-140 max gehouden op de snelwegen. Duitsland waar het kon en er geen te druk verkeer was, 150-160 gemiddeld, paar stukken 180 maar er was teveel verkeer. Oostenrijk en Slovenie 140max. Ben vertrokken met een volle tank en heb preventief getankt net voor ik Duitsland verliet. Ongeveer 80L verbruik gehad en dus een gemiddelde van 6.1L/100km ongeveer. Voor de snelheden wel netjes vind ik!
Ohja handgeschakeld he, 6 versnellingen, in 6de 140 zit je nog maar aan 2.2-2.4toeren ofzo.
Ik schakel op, op geluid, durft dat ik eens nog in 2de lig en toch al 50 rijd, zit dan in 3en een beetje toeren, meestal in 3de rond de 50, tegen 75 naar vierde, rond 100 vijfde. 6de ga ik soms bij 120, maar vanaf je iets daaronder zakt rij ik toch liever in 5de, geeft meer gevoel en gas bijgeven in lage toeren is niet goed en vind ik zo'n hatelijk gevoel, gaat het me niet vlot genoeg schakel ik steeds terug (ongeduldig he :shame: )