Vanmorgen de Volvo weer eens gepakt en stukkie gaan rijden.
Toen ik met warme motor (70km verderop) een stuk autoweg wilde pakken zag ik op de oprit al dat het razenddruk was met vrachtwagens dus ik “trapte” (voor zover je dat met een Volvo kunt) door om het “gat” in de verkeersstroom op tijd te bereiken.
Hoppa kickdown erop en even later netjes invoegen.
Wat mij echter nu pas opviel was dat ik het gas even lossen moest om de bak te laten schakelen, die trok namelijk door tot in het rood en was volgens mij niet van plan om te schakelen.
De bak schakelde overigens netjes en soepel door toen ik even loste.
Heb het hierna nog een paar keer geprobeerd en de bak doet dat dus consequent zo.
Is dit normaal gedrag voor dit soort bakken?
Het is een Aisin AW55-50/51SN bak
Ik moet bekennen dat ik de Volvo nooit zo doortrap, kwam nu omdat de situatie dat vroeg anders was het me nooit opgevallen
Toen ik met warme motor (70km verderop) een stuk autoweg wilde pakken zag ik op de oprit al dat het razenddruk was met vrachtwagens dus ik “trapte” (voor zover je dat met een Volvo kunt) door om het “gat” in de verkeersstroom op tijd te bereiken.
Hoppa kickdown erop en even later netjes invoegen.
Wat mij echter nu pas opviel was dat ik het gas even lossen moest om de bak te laten schakelen, die trok namelijk door tot in het rood en was volgens mij niet van plan om te schakelen.
De bak schakelde overigens netjes en soepel door toen ik even loste.
Heb het hierna nog een paar keer geprobeerd en de bak doet dat dus consequent zo.
Is dit normaal gedrag voor dit soort bakken?
Het is een Aisin AW55-50/51SN bak
Ik moet bekennen dat ik de Volvo nooit zo doortrap, kwam nu omdat de situatie dat vroeg anders was het me nooit opgevallen