Manon, alsjeblieft, neem de moeite op 11 mei naar de meeting bij MMTS te komen. Leggen we je uit, of Martin doet dat, wat er mis kan zijn met de versnellingsbak van je auto. We hebben hapjes en drankjes en je zult niet de enige dame in het gezelschap zijn! Martin heeft zelfs een vrouwelijke monteur (of moet ik dan "monteuse" zeggen?)
Hot topic, is alweer een volle pagina bij, maar even terugkomend op de gestelde vraag met betrekking tot de kosten:
2000 euro is ongeveer de revisie, ik heb geen tijd (te druk met de andere wagens en deze moet rijden) dus ook het in en uitbouwen, uitlijnen + olie komt daar dan bij, blijft ex btw er €2700-€2800 over geloof ik.
De dealer kan geen nieuwe versnellingsbakken meer leveren (van mijn type, 2001 5 bak automaat) dus ga ik voor revisie, en dat met een mooie garantie.
Toen ik de auto net had aangeschaft schokte de automaat bij het opschakelen van 3 naar 4. Ze hebben toen onder garantie eerst geflushed, maar dat had niet het gewenste resultaat. Daarna hebben ze het kleppenhuis vervangen en hij schakelt sindsdien als een zonnetje. De monteur zei toen dat die kosten rond de 900 euro zouden liggen als ik geen garantie had gehad.
Het is vaak niet zo dat een bak ineens kapot gaat. Hij wordt langzaam slechter. Olie wissel kan dat proces vertragen. Ik had een bak die het slecht deed. Na flushen was het iets beter maar Gary zei dat hij het niet lang meer zou doen. Gewoon oprijden. Dat heb ik gedaan en duurde 65d km. Daarna kon ik nog steeds rijden in de auto! Maak je dus vooral geen al te grote zorgen! Dealers doen aan bangmakerij omdat ze er geen zin in hebben.
Zo te lezen is er niet een enorm acuut probleem aan de hand. Uiteraard willen de meeste hier hun Volvo in topconditie houden dus ik begrijp je wel.
Maar zoals hierboven geschreven zou ik me er niet al te druk om maken en de bak laten flushen bij een van de forum sponsoren bijvoorbeeld.