Het wijzigen van het schakel gedrag

 
 
 
 
 
Johannes217
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 30
Berichten: 34
Geregistreerd: 10 / 2015
Subject:

Het wijzigen van het schakel gedrag

 · 
Posted: 15.03.2016 - 13:55  ·  #1
Heren,

Ik wil graag weten wat jullie mening bij het gebruik van een automaat in combinatie met een diesel.

Want wat ik niet snap aan mijn automaat,
Het maximaal aantal koppel is bij 1750 toeren. Maar als je het gas een vol gas intrapt gaat mijn auto tot 4.

Ik zie hier niet het nut van in, als nadeel zie ik dat de motor sneller slijt. Maar kabaal heeft met inverhouding minder koppel.

Wat is het voordeel van de 4 duizend toeren als je het gas volledig intrapt?
Want om al het vermogen te gebruiken van de auto ga je snel in de hoge toeren terwijl het na mijn inzicht evem goed tot 3 duiZend toeren kan.

Mvg johannea
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2080
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Het wijzigen van het schakel gedrag

 · 
Posted: 15.03.2016 - 14:24  ·  #2
koop dan een handbak :D

rij je rustig dan is 1750 toeren leuk, wil je snelheid dan is meer toeren simpelweg beter (sneller)... daar bovenin zitten tenslotte de paardjes te wachten om te sprinten :)
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Het wijzigen van het schakel gedrag

 · 
Posted: 15.03.2016 - 14:37  ·  #3
Je kunt ook in de winter stand gaan rijden schakelt de bak eerder, echter wat is het nut van vol gas rijden, mijn D5 schakelt bij 2000 toeren rustig naar de volgende gang, en ja als ik een Golfje met petje wil pesten gaat bij vol kick-down het metertje ook wel tot + 4000, en dan is er ook volledig koppel met snelheid.

Gr. Wibo
Johannes217
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 30
Berichten: 34
Geregistreerd: 10 / 2015
Subject:

Re: Het wijzigen van het schakel gedrag

 · 
Posted: 15.03.2016 - 15:08  ·  #4
Bigw, rij normale tijd wel rustig haha. Maar zoals je zei golf met petje geeft mij ook de kick on het gas in te tappen. Maar was is het voordeel dat de automaat meteen 2 versnellingen naar beneden vliegt en naar de 4 duizen toeren gaat?


Waarom is voor een diesel beter om tot de 4 duizend toeren te gaan? En niet bij de 3 overschakelen met vol vermogen?
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 37
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Het wijzigen van het schakel gedrag

 · 
Posted: 15.03.2016 - 16:05  ·  #5
Quote door Johannes217

Bigw, rij normale tijd wel rustig haha. Maar zoals je zei golf met petje geeft mij ook de kick on het gas in te tappen. Maar was is het voordeel dat de automaat meteen 2 versnellingen naar beneden vliegt en naar de 4 duizen toeren gaat?


Waarom is voor een diesel beter om tot de 4 duizend toeren te gaan? En niet bij de 3 overschakelen met vol vermogen?


Stel de proef op de som, mee je tijden eens wanneer de bak automatisch schakelt en wanneer jij met de hand schakelt. Dan weet je het zo.
Johannes217
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 30
Berichten: 34
Geregistreerd: 10 / 2015
Subject:

Re: Het wijzigen van het schakel gedrag

 · 
Posted: 15.03.2016 - 18:21  ·  #6
Het is geen geartronic jack. Kan niet handmatig schakelen

Mvg
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 37
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Het wijzigen van het schakel gedrag

 · 
Posted: 15.03.2016 - 19:17  ·  #7
Quote door Johannes217

Het is geen geartronic jack. Kan niet handmatig schakelen

Mvg


Whoops, my bad :-|
 
Selected quotes for multi-quoting:   0