Quote door folke3
Ik vermoed, maar ben er nog niet uit, dat het rendement zit in het verkrijgen van een betere verbranding, waardoor de efficiƫntie van onze verbrandingsmotoren wordt opgekrikt naar een betere waarde dan tot nu toe.
Jij snapt het!
Zoals ik in mijn post (zie pagina 1) al had vermeld gaat het bij HHO injectie niet om de energiewaarde van het gas zelf, het zorgt voor een betere verbranding (rendement/efficiƫnte/etc.) van de brandstof. Een hoger rendement van de ingespoten brandstof betekend dus dat je minder in kan spuiten voor hetzelfde vermogen.
Willekeurig 'bewijs' dat het werkt: http://reduceyourfuelbill.com.au/forum/index.php?topic=76.0
Ik ben een fan van het HHO idee, maar vindt de uitvoering in de huidige vorm maar zwakjes. Lambda sonde misleiden kan maar een beperkte tijd goed gaan en brandbare waterstofgassen in de inlaat (je moet het vĆ³Ć³r de turbo inspuiten waar een vacuĆ¼m heerst) is al helemaal geen pretje, denk maar aan de oude gasinstallaties en de bijbehorende backfires.
Als ik een simpele NA motor in de Volvo had liggen was ik graag gaan experimenteren, maar met een getunede turbo motor durf ik het niet aan.
Heb even niet je gehele bericht gequoteerd om het overzichtelijk te houden
Edit: mocht iemand een HHO set inbouwen in een (turbo) Volvo dan hoor ik graag zijn/haar ervaringen