filmpje bekeken over de inbouw van zo een geval, maar ik geloof er geen snars van wat daar gebeurt.
Al eens ooit bij het opladen van een accu gekeken als je er 6A doorheen stuurt? Dan lijkt de accu te "koken".
Als dat apparaat met een verbruik van 4,4A dan gas produceert, zal het nooit zo hard borrelen als wat je in de film ziet. Verder is de "productie" van dat gas veel te weinig om een echte bijdrage te leveren aan het vermogen van een auto.
al eens met Vida gekeken hoeveel kilo lucht er door de lmm gaat? Dan is dat "geborrel" een heel klein drupje op een grote pint
(let op: KILO lucht, dat zijn heel wat liters lucht in gasvorm)
Nu stel dat er toch veel gas vrij komt....Al eens meegemaakt of gezien wat knalgas doet? Dat wil je echt niet onder je motorkap.
Water wordt ontleedt in zijn elementen, te weten pure zuurstof ( O2) en pure waterstof ( H2) en dat in de ideale verhouding zodat het echt knalt als het ontstoken wordt. (daarom nooit met een sigaret of openvuur boven een accu hangen, de kapper verdient dan niets meer aan je) :bandit:
pure zuurstof is levensgevaarlijk omdat het een spontane ontbranding geeft met olie en vetten....onder de motorkap???? Zuurstofflessen en apparatuur voor medische toepassing of als extra "lucht" bij duikers moet aan strengen regels voldoen waarbij speciale smeermiddelen gebruikt worden voor afdichting van kranen enz..
Waterstof is het meest brandbare en explosieve gas wat we kennen (Zeppelin: Hindenburg) en het is zo dun dat het alleen met speciale materialen en dichtingsmiddelen voorkomen kan worden dat het naar buiten lekt.. zo een plastic slangetje als getoont in de film is gewoon een gatenkaas voor waterstof.
Dus, mij lijkt het een broodje AAP verhaal maar misschien ooit een realiteit, maar voorlopig verwacht ik er weinig van.