HID Projector lens volvo s80 2005

Beetje spelen met het idee tips welkom!

julles
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: facebook.com/julle…
Subject:

HID Projector lens volvo s80 2005

· 
Posted: 28.11.2014 - 16:28  ·  #1
Ben sinds een paar dagen een beetje aan het spelen met het idee om een setje oude s80 lampen op de kop te tikken en hier Bi Xenon projector lensen in te bouwen.

Is er hier al eens iemand geweest die dit heeft gedaan of heeft iemand tips of een setje lampen liggen voor de geef of voor heel weinig geld Let me know! Moet een beetje leuk blijven omdat het een proefje word.

Dit moet erin komen:

http://www.ebay.nl/itm/2x-2-5-…3f3684a21d

http://www.ebay.nl/itm/New-2-5…27e7513654

En dan kun je uiteraard ook nog heel gek gaan doen en een setje kopen bij morimoto maar dan word het een heel duur project, zeker gezien het de eerste keer is en ik niet weet hoe het precies moet nog.

Mooiste van een bi xenon projector is dat de lens open klapt bij inschakelen groot licht. Gezien onze volvo's zijn voorzien van apart geschakeld grootlicht kun je met een relais ervoor zorgen dat en de lens en de huidige grootlichtlampen inschakelen en je dus dubbel grootlicht hebt. Dit zie je ook bij de huidige s80 met xenon en de mercedes w211 zo uit mijn hoofd.

Misschien is er hier iemand die het leuk vind en met verstand van electronika om hier samen een projectje van te maken.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: HID Projector lens volvo s80 2005

· 
Posted: 28.11.2014 - 23:57  ·  #2
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 29.11.2014 - 11:01  ·  #3
Gaaf project! Ik ben erg benieuwd. Ik heb zelf origineel xenon in mn S80 (reflectorlamp), bij grootlicht wordt de xenon lamp omhoog gezet en se lamp er naast wordt er bij aangeschakeld.
Overigens vind ik de originele xenon erg matig (lees: die staat echt heel laag afgesteld)
julles
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: facebook.com/julle…
Subject:

· 
Posted: 29.11.2014 - 13:52  ·  #4
Retrofit lab kende ik al toevallig, ooit hiermee in contact geweest toen ik nog moderator was op het 156 forum voor een groupbuy.

Originele xenon heb ik nog niet mee gereden, enige voordeel wat je hebt van de eigenlijk ouderwetse reflectorxenon is dat de lens niet kapot brand. De meeste lenzen hebben een slechte chroom coating waardoor de chroomlaag door de warmte kapotbrand en je nieuwe units moet steken.

Maar in het geval van te laag afstellen is dat zelf toch redelijk eenvoudig aan te passen.

Selected quotes for multi-quoting:   0