Hikt bij gas los

Don
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Hikt bij gas los

· 
Posted: 18.12.2018 - 08:57  ·  #1
Forumers,

Mijn 2.4D met bijna 350.000 km heeft sinds enkele weken iets wat nu toch wel irritant begint te worden. Als ik vroeg anticipeer op een rotonde bijvoorbeeld en het gas los laat, schakelt hij kort daarna keurig terug. Echter begint de auto dan een beetje te hikken, te schudden van voor naar achter. Toerental komt niet laag, +-1100rpm dus lijkt me niet te laag. Vida al een paar keer eraan gehangen, ook meteen nadat hij het deed. Echter geen foutmelding te vinden. Nu gaat de auto voor APK en een beurt vrijdag, denk misschien hebben jullie enig idee waar het wellicht aan ligt? Dan kan ik dat nog even meegeven.

Ik hoor het graag!
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Hikt bij gas los

· 
Posted: 18.12.2018 - 10:11  ·  #2
Zoals je het omschrijft denk ik eerst aan de bak, maar als die geen foutmelding ophoest dan is het lastig inschatten.

Ik had ook wat hikkerig gedrag bij lage toeren en vond in vida een (op dat moment inactieve, wat oudere) EGR foutmelding. Die bleek ook wel aardig dichtgekoekt te zitten. Ik heb de EGR schoongemaakt en merk dat de motor vloeiender door de toeren loopt en meer trekkracht heeft voordat de turbo erin komt, en het hikken is verdwenen. Misschien iets om eens naar te kijken.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 18.12.2018 - 12:08  ·  #3
hikken en schudden... ik ga in de richting van brandstofhuishouding (evt. in combinatie met luchtinlaat). Ik zou de inlaat 's open maken. Hoelang zit het brandstoffilter er al in?
Don
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.12.2018 - 10:38  ·  #4
Bedankt voor jullie reacties! Overal is naar gekeken maar bleek niet het probleem. Ik heb een paar dagen geprobeerd om het weer te laten gebeuren (heel veel overdreven laten uitrollen tijden mn ritten). Echter komt het nog niet terug! Op zich een goed teken natuurlijk, wordt wellicht vervolgd...

Selected quotes for multi-quoting:   0