Ik kom er niet uit met de achterveren van de S70. Oude eruit krijgen was geen probleem, toen ik eenmaal doorhad dat je de auto aan beide kanten moet opkrikken en aan beide kanten de schokdempers los moet hebben, dan zakt de draagarm ver genoeg om de spanning van de veer te halen. Schokdemper kun je los krijgen door een krik onder de veerschotel te zetten zodat de spanning eraf gaat. Daarna krik weg en los je de moer onder de onderste veerschotel en pak je de veer er zo uit. Rubber ring overzetten naar de nieuwe veer (opletten dat het eind van de veer netjes past), kunststof kap met nieuwe bumpstop overzetten, nieuwe veer plaatsen en alle onderdelen in omgekeerde volgorde terug monteren en klaar. Zou je denken. Maar nee.
De veer blijft aanlopen tegen de draagarm. Heb de veer al proberen te verschuiven maar het lukt niet echt om 'm helemaal vrij te krijgen, dus je blijft gerammel horen van achter. Het zijn veren van Lesjöfors, zou verwachten dat die goed passen.
Is er een specifieke volgorde die je moet toepassen of iets anders wat ik over het hoofd zie?
De veer blijft aanlopen tegen de draagarm. Heb de veer al proberen te verschuiven maar het lukt niet echt om 'm helemaal vrij te krijgen, dus je blijft gerammel horen van achter. Het zijn veren van Lesjöfors, zou verwachten dat die goed passen.
Is er een specifieke volgorde die je moet toepassen of iets anders wat ik over het hoofd zie?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).