Met de sleurhut van 1300 kg achter mijn V70- 170pk gewone automaat viel het me van de zomer op dat het rijden in D niet altijd het gewenste resultaten oplevert. Als de helling niet al te steil is probeert de automaat het toerental zo laag mogelijk te houden en schakelt dus vrij snel weer op.
Je kunt dat weer verhelpen door duidelijk meer gas te geven, maar dan ga je dus soms weer harder wat je niet altijd wilt.....
Ik vond het dan prettiger om bij een vaste snelheid zelf de bak in 3 of 4 te zetten, zodat je met een redelijk konstant toerental rijdt en de bak niet kontinu wisselt van versnelling. Ook is het toerental dan meestal net iets hoger wat voor motor en bak ook prettiger is. Je hebt dan ooko wat meer koppel waardoor het allemaal wat relaxter rijdt. Bak schakelt prima en heeft paar maanden geleden Powerflush gehad bij Gery.
Je kunt dat weer verhelpen door duidelijk meer gas te geven, maar dan ga je dus soms weer harder wat je niet altijd wilt.....
Ik vond het dan prettiger om bij een vaste snelheid zelf de bak in 3 of 4 te zetten, zodat je met een redelijk konstant toerental rijdt en de bak niet kontinu wisselt van versnelling. Ook is het toerental dan meestal net iets hoger wat voor motor en bak ook prettiger is. Je hebt dan ooko wat meer koppel waardoor het allemaal wat relaxter rijdt. Bak schakelt prima en heeft paar maanden geleden Powerflush gehad bij Gery.