Hallo,
ik ben nieuw op het forum en heb mezelf kort voorgesteld bij het forum kopje. Na een heel lease leven achter me te laten ben ik overgestapt op een eigen auto. Ik zag deze V70 voorbij komen en dacht....dat is nog eens wat anders. Een witte zie je niet zo veel rijden. Ook nog een prettige uitvoering.
De proefrit gemaakt en ding stuurde heel behoorlijk! Voelt eigenlijk aan als nieuw. Niet zo lang getwijfeld en maar gekocht.
Een paar dagen later zijn we met de auto op vakantie gegaan. In Nederland gewoon rustig gereden van Raalte naar Enschede, niets aan het handje. Of,...misschien beter, op dat moment niets gemerkt. Aangekomen op de snelweg in Duitsland werd ineens duidelijk dat de koppeling heel erg slipte. En met heel erg bedoel ik: Bijvoorbeeld in zijn 5 of 6 inhalen, door een klein beetje gas erbij te geven liet m al slippen. In overleg met de verkoper heb ik besloten door te rijden. Ik heb Oostenrijk gehaald door heel rustig te rijden en vooral op de toerenteller te blijven letten. :thumb:
Op de terugreis weer rustig gereden door Duitsland en Oostenrijk. Viel me op dat het er op leek dat hij niet (Of niet merkbaar) slipte. In Duitsland de proef maar niet op de som genomen, maar terug in Nederland maar eens op het gaspedaal gestaan. En inderdaad geen (of niet merkbaar) slippende koppeling. Tja......
Wat nu? In gesprek met de dealer maar besloten dat zijn technische mensen een proefrit gaan maken om vast te stellen wat dit kan zijn. Bij de dealer heb ik geen slecht gevoel hoor. Ik geloof wel dat hij er voor wil zorgen dat het een betrouwbare auto is. Een heel lekker gevoel kan ik hier niet bij krijgen. Vooral omdat het euvel voorbij lijkt te zijn. Ik wil natuurlijk niet over een half jaar wel stilstaan. (Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar bij maximaal koppel trilt de aandrijving bij 90%+ gas.)
Elke tip en advies is welkom!
Gegevens auto:
- 2009 V70 2.0d
- 255000 op de teller
- Onderhoudsboekje ziet er goed uit. Heeft zijn beurten etc gehad
- Uitvoering: Limited Edition / RTI / Leer
- Heeft (volgens mij) vooraan schade gehad, maar is op RDW etc niet terug te vinden.
Gr.Marc
P.S.
Na een zoekactie op het forum, sprongen me deze in het oog: Het is niet helemaal wat k heb meegemaakt. Maar het zou er op kunnen lijken:
Slippende koppeling, maar volgens mij niet gelijk symptomen.
slippende koppeling
Zou er op kunnen lijken. De mijne rijdt nu weer ok. En dat wisselvallige tref ik hier ook aan:
slippende koppeling 2
ik ben nieuw op het forum en heb mezelf kort voorgesteld bij het forum kopje. Na een heel lease leven achter me te laten ben ik overgestapt op een eigen auto. Ik zag deze V70 voorbij komen en dacht....dat is nog eens wat anders. Een witte zie je niet zo veel rijden. Ook nog een prettige uitvoering.
De proefrit gemaakt en ding stuurde heel behoorlijk! Voelt eigenlijk aan als nieuw. Niet zo lang getwijfeld en maar gekocht.
Een paar dagen later zijn we met de auto op vakantie gegaan. In Nederland gewoon rustig gereden van Raalte naar Enschede, niets aan het handje. Of,...misschien beter, op dat moment niets gemerkt. Aangekomen op de snelweg in Duitsland werd ineens duidelijk dat de koppeling heel erg slipte. En met heel erg bedoel ik: Bijvoorbeeld in zijn 5 of 6 inhalen, door een klein beetje gas erbij te geven liet m al slippen. In overleg met de verkoper heb ik besloten door te rijden. Ik heb Oostenrijk gehaald door heel rustig te rijden en vooral op de toerenteller te blijven letten. :thumb:
Op de terugreis weer rustig gereden door Duitsland en Oostenrijk. Viel me op dat het er op leek dat hij niet (Of niet merkbaar) slipte. In Duitsland de proef maar niet op de som genomen, maar terug in Nederland maar eens op het gaspedaal gestaan. En inderdaad geen (of niet merkbaar) slippende koppeling. Tja......
Wat nu? In gesprek met de dealer maar besloten dat zijn technische mensen een proefrit gaan maken om vast te stellen wat dit kan zijn. Bij de dealer heb ik geen slecht gevoel hoor. Ik geloof wel dat hij er voor wil zorgen dat het een betrouwbare auto is. Een heel lekker gevoel kan ik hier niet bij krijgen. Vooral omdat het euvel voorbij lijkt te zijn. Ik wil natuurlijk niet over een half jaar wel stilstaan. (Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar bij maximaal koppel trilt de aandrijving bij 90%+ gas.)
Elke tip en advies is welkom!
Gegevens auto:
- 2009 V70 2.0d
- 255000 op de teller
- Onderhoudsboekje ziet er goed uit. Heeft zijn beurten etc gehad
- Uitvoering: Limited Edition / RTI / Leer
- Heeft (volgens mij) vooraan schade gehad, maar is op RDW etc niet terug te vinden.
Gr.Marc
P.S.
Na een zoekactie op het forum, sprongen me deze in het oog: Het is niet helemaal wat k heb meegemaakt. Maar het zou er op kunnen lijken:
Slippende koppeling, maar volgens mij niet gelijk symptomen.
slippende koppeling
Zou er op kunnen lijken. De mijne rijdt nu weer ok. En dat wisselvallige tref ik hier ook aan:
slippende koppeling 2