Heb m ook ingevuld. Mooi iniatief!
Alleen, ik heb daarna wat 'schakel'problemen gekregen...
Het flushen op laatste V70 meeting in Oldenzaal was een (zeer positieve) openbaring zoals ik in mijn reactie op dit evenement al geschreven heb.
Daarna in Uden laten 'chippen' waarbij ik in eerste instantie ook een brede glimlach achter het stuur zat.
Maar een paar dagen daarna begon de ellende. Opschakelen van 1 naar 2 lukte niet meer niet meer. Ik kwam er gelukkig snel achter dat het in de 'W' stand wel lukte. Dus nu trek ik in 'E" op en bij 3000 toeren 'schakel' ik over naar 'W' waarbij direct naar de 2 en verder geschakeld. Ik weet nu dus wat is om in een semi-automaat te rijden
Ondertussen heb ik half Nederland al afgereden voor advies, tips en VIDA/DICE metingen die niks opleverden. Uiteindelijk bij TPR uitgekomen waar Raymond met een eenvoudig meetapparaat vaststelde dat het de PhP selector moest zijn. Hij gaf mij ook de tip om op het volvo850forum te kijken hoe e.e.a te repareren + een link waar ik deze selector kan bestellen.
Hier is idd een uitgebreid topic met uitmuntende uitleg hoe e.e.a. te vervangen. Ik begrijp nu ook dat de kans groot is dat een dergelijk onderdeel tussen de 200 en 300.000 km het loodje legt. Lijkt mij acceptabel maar je begrijpt dat ik in eerste instantie er van uitging dat het met het flushen en/of chippen te maken had ......
Ondertussen op de sloop een selector gevonden maar dit weekend besloten om toch voor een nieuwe -orginele- te gaan.
KYP