Audi en sommige VW's zijn toch prima auto's? BMW ook. Ik heb ze gereden. Heerlijk. De nieuwere Audi's worden in mijn ogen niet zo mooi ouder. Aan de binnenkant vind ik de Audi's erg mooi. Dat iemand tevreden is met zijn Audi kan ik me heel goed voorstellen. Geef zo;n iemand gewoon gelijk, why not? Audi is niet perfect. Ja de oudere 2.0 tfsi blokken verbruiken veel olie, soms verspringt de distributieketting. De RS modellen hebben kromtrekkende remschijven. De keramische ja, niet goedkoop. Dus je hebt nu voor een Audi weer wat munitie, mocht je dat zoeken.
De oudere BMW's vind ik erg mooi. De oudere 3 serie (e46) bijna legendarisch. De oude 5-serie (e38 en e39) even zo. Maar mijn lieve hemel, wat een onderhoud aan die bakken. Niet normaal. Een niet-oude BMW, ik koop m blind. Oudere BMW's, ik ben erop leeggelopen (e46 330d). Dus nooit meer. De pech is natuurlijk bij BMW dat ze opeens betaalbaar worden voor mensen die vervolgens
- de verlichting hebben aangepast (bij mijn Volvo is dat ook gedaan
),
- de ruiten hebben geblindeerd (heeft Volvo bij mijn Volvo ook gedaan
),
- gaan verlagen (check
),
- chippen (ook
)
En zo dus eigenlijk het mooie van de orginele BMW nogal.. eh.. veranderen.
VW is voor mij toch een beetje standaard en niet zo bijzonder. Alhoewel ik met mijn Golf gti (haha die was helemaal standaard) echt een heerlijke auto had. Geen onderhoud, geen dure reparatie, geen bonnen, een superkorte draaicirkel. Ik zou een VW zo weer kopen als ze allemaal zo waren. Helaas is dat niet het geval.
En de Volvo, tja. Upside: Comfortabel. Fantastische stoelen. Prima audio. Hoge standaard in afwerkingskwaliteit (als neemt dat wel wat af na de V70n, heb ik gehoord). Geen roest. motorblokken gaan bijna eeuwig mee. Geen 0-100, maar autobahn cruiser. Ruimte. Veiligheid. Superleuk forum met superleuke forummers. Wordt wel mooi oud vind ik. Pas als je erin zit ga je de Volvo nóg beter waarderen. Je rijdt toch iets anders.. alhoewel.. Maar downside: hoog verbruik, hoge onderhoudskosten, idiote draaicirkel. Geen grote motoren meer. 4 cilinders wat de klok slaat.
Dus een ander gelijk geven is in mijn ogen prima, wat niet wegneemt dat jij ook je plusjes hebt met jouw V