Om een kleine aanvulling te doen, wij hebben ook heel lang met een tik in het motorgeluid van onze D5 (D5244T4) rondgereden en dit heeft uiteindelijk na tienduizenden kilometers geresulteerd in een gat in de cilinderkop van de motor. De oorzaak van de tik was een tuimelaar die van de klepstoter af lag. Dit schijnt volgens een motorrevisie bedrijf een bekend probleem te zijn en een vervangende kop kost nieuw 1300 en is tweedehands zo goed als niet te krijgen.
Wij hebben lang met de tik rondgereden omdat mijn vader ook verwachtte dat het door de versleten verstuivers kwam, maar later bleek het een heel ander probleem te zijn.
Ik ben zelf geen automonteur maar ben wel technisch onderlegd, bovenstaande is informatie die ik van mijn vader (wel automonteur) heb doorgekregen. Mogelijk dat mijn interpretatie verkeerd is.
Wij hebben lang met de tik rondgereden omdat mijn vader ook verwachtte dat het door de versleten verstuivers kwam, maar later bleek het een heel ander probleem te zijn.
Ik ben zelf geen automonteur maar ben wel technisch onderlegd, bovenstaande is informatie die ik van mijn vader (wel automonteur) heb doorgekregen. Mogelijk dat mijn interpretatie verkeerd is.