Hoe sleutel 1 en 2 te programmeren, stoel en spiegel instelling

M. Kok
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Hoe sleutel 1 en 2 te programmeren, stoel en spiegel instelling

· 
Posted: 19.12.2015 - 15:56  ·  #1
Wie kan mij vertellen hoe ik sleutel 1 en 2 kan (laten) programmeren zodat de stoel ook automatisch in geheugen stand 1 resp. 2 komt? De reden hiervoor is het lengte verschil tussen mijn vrouw en mijzelf. We wisselen namelijk vaak van bestuurder.

Alvast hartelijk dank voor de suggesties en antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Marcel
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Hoe sleutel 1 en 2 te programmeren, stoel en spiegel instelling

· 
Posted: 19.12.2015 - 16:23  ·  #2
Je hebt dan 2 sleutels en afstandbedieningen nodig.
Open met afstand bediening de auto.
Start motor.
Stel stoel en buitenspiegels in
Daarna memory knop indrukken met geheugenstand 1 2 of 3.
Motor uit.
Auto afsluiten met afstand bediening.
Dan is sleutel set 1 geprogrameerd.
M. Kok
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 19.12.2015 - 16:27  ·  #3
Dankjewel voor je snelle antwoord! Ik wist niet dat het zo simpel zou zijn. Ga het morgen even instellen.

Groet,

Marcel
JJ-XC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2015 - 21:45  ·  #4
Quote door Plein69

Je hebt dan 2 sleutels en afstandbedieningen nodig.
Open met afstand bediening de auto.
Start motor.
Stel stoel en buitenspiegels in
Daarna memory knop indrukken met geheugenstand 1 2 of 3.
Motor uit.
Auto afsluiten met afstand bediening.
Dan is sleutel set 1 geprogrameerd.
Dat klopt niet helemaal, welliswaar is het resultaat er wel, maar feitelijk heb je met bovenstaand stappenplan 2(!) verschillende dingen gedaan.
Stoel- en sleutelgeheugen werken namelijk 'los' van elkaar.

Er kunnen dus 3 geheugenstanden in de stoel opgeslagen worden en daarnaast onthoudt elke sleutel afzonderlijk met in welke stand de stoel en spiegels stonden bij het vergrendelen met de desbetreffende sleutel.
Logischerwijs stel je de twee voorkeursstanden (van elke sleutel) wel op in de stoel. Maar voer je bovenstaand stappenplan uit zonder het 'indrukken van de M-knop icm. 1-, 2- of 3-knop' dan heb je ook het sleutelgeheugen ingesteld.
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 09:15  ·  #5
Ik kwam deze inleerfunctie tijdje geleden wel tegen in Vida. Waarschijnlijk heb je die er ook bij nodig.
tackle
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.02.2016 - 22:03  ·  #6
goeie tip, werkt dat ook op een s60R van 2004?
FUNK3
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.02.2016 - 22:09  ·  #7
Zeker goede tip!
Jasperheisterkamp
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 25.02.2016 - 11:50  ·  #8
Goedemiddag,

Even een vraag.

Gisteren heeft de garage mijn rechterdeur vervangen na een aanrijding. Er zit dan nu ook een nieuwe spiegel op.

Op het moment dat ik de auto ontgrendel met mijn ab en de deur opendoe gaat het spiegelglas omhoog. Wat ik ook doe, ik krijg deze dus niet geprogrammeerd.

Wat ik doe, ik ga zitten start de motor, stel de spiegel opnieuw in en druk dan op M en de 1 op de stoel.

Ook heb ik volgens de manual van de V70 de deur binnen twee minuten open en dicht gedaan en weer open.

Wat doe ik dan fout?

Ik kan op internet ook geen duidelijk antwoord vinden hoe je het wel goed moet instellen..
JJ-XC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.02.2016 - 13:53  ·  #9
Door wat voor garage is de deur/spiegel vervangen? Kan wellicht zijn dat de nieuwe spiegel eerst aangemeld of gecalibreerd moet worden, middels Volvo-software (VIDA). Krijg je de spiegel überhaupt wel goed afgesteld?

Wat gebeurt er als je nadat de spiegel omhoog gedraaid is op de "1" op de stoel drukt? (Dus zonder "M")
Verder zouden de ingestelde standen van spiegels en stoel bij het vergrendelen met de desbetreffende sleutel onthouden moeten worden, dus los van de opgeslagen stand onder de knoppen 1, 2 en 3.

Om dat te testen heb je weer wel beide sleutels nodig. Dus auto ontgrendelen, stoel en spiegels (anders) instellen en vergrendelen met sleutel "A". Vervolgens auto weer ontgrendelen (welke sleutel maakt in principe niet uit, maar met "A" zou er niks automatisch moeten veranderen), daarna instelling van stoel en spiegels wijzigen naar een (duidelijk) afwijkende stand en vergendelen met sleutel "B".
Nu zouden er bij beide sleutels verschillende standen opgeslagen moeten zijn. Dus als je nu weer ontgrendeld met "A" en tijdig de deur opend, zouden spiegels en stoel weer de stand moeten aannemen zoals ingesteld was bij vergendelen met "A". En na het weer vergrendelen met "A", zou bij het ontgrendelen met "B" (en tijdig deur openen) de stand zoals ingesteld was bij vergrendelen met "B" aangenomen moeten worden.

Deze sleutel-standen staan dus niet onder de 1, 2 of 3-knop op de stoel, als die anders ingesteld zijn kun je die stand weer selecteren door de een van die knoppen (wat langer) in te drukken.

Maar volgens mijn staat dit ook redelijk duidelijk uitgelegd in het instructieboekje, werkt het niet correct, lijkt mij dat er ook iets niet correct is.... Uitlezen (VIDA) is dan de eerste en meest verduidelijkende stap.
MermerEr
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 28
Homepage: instagram.com/eren…
Subject:

· 
Posted: 25.02.2016 - 15:46  ·  #10
Ik weet dat de oude Grand Cherokee (2002) van m'n vader dat automatisch deed, als mijn moeder bijvoorbeeld had gereden met haar sleutel (2), en mijn vader deed de auto open met zijn sleutel (1) zag je de stoel al in zijn positie bewegen.
Jasperheisterkamp
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2016 - 18:31  ·  #11
Dank voor de antwoorden..

De spiegel en de deur waren na een aanrijding aan vervanging toe. Dit heb ik bij een garage laten doen die gek zijn van Volvo bij mij in de buurt. Goede jongens die instaan voor kwaliteit. Beter als bij de dealer.

De auto gaat nog terug omdat de deur nog in de juiste kleur wordt gespoten. Er zit een iets afwijkende kleur in deze deur en de bestaande.

Ik had het al gemeld van de spiegel en ze gaan er volgende week naar kijken. Maar ik wilde het zelf proberen op te lossen.

Ik heb inmiddels gemerkt dat het spiegelglas naar boven wil draaien. als ik de auto parkeer, draai ik de spiegel naar beneden doe de auto dicht, dan doe ik de auto open met ab en de deur, dan draait de spiegel in de goede stand.

Laat ik het zo staan, doe de auto weer dicht, met ab, dan weer open met ab en de deur open dan draait de spiegel verder omhoog.

Daarna weer dicht etc. deur open hoor ik de spiegel tak tak tak... hij wil dus nog meer naar boven.

Dus nu elke keer als ik ga rijden stel ik hem even bij... dat tak tak tak doet mij pijn... :'(
Jasperheisterkamp
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.02.2016 - 17:59  ·  #12
Nou, probleem hier neergezet, maar ook nog even de oplossing.. voorzover je van een oplossing kan spreken.

Gisteren ging mijn vrouw met de auto weg, met haar sleutel. Deur open, en de spiegel ging in haar stand.

Deur dicht en ik ging vandaag op pad. Deur open en de spiegel bleef staan.

Ik denk toch dat het met beide sleutels en programmeren te maken heeft. Hoe het zit weet ik niet maar het is opgelost.. (hoop ik).. :D

Bedankt voor het meedenken.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.02.2016 - 22:35  ·  #13
Staat in de gebruiksaanwijzing van je auto. ;-)
Het geheugen kun je oer sleutel vastleggen.

Selected quotes for multi-quoting:   0