Vorige week de veerpoten voor compleet vervangen, keer of 10 gedaan dus bij wijze van met de ogen dicht.
Vandaag naar Frank gereden en achter gedaan. Vorig jaar bij de V70 gedaan en ik weet nog wat een k*tklus dat was.
Nu met frisse tegenzin en goede moed er aan begonnen, maar de nieuwe veer zit er niet leker in, beide kanten.
Na 3 of 4 keer opnieuw alles los en weer geprobeerd, heb ik alles vast geschroefd en naar huis gereden.
Oke, de auto is niet uitgelijnd en de kofferbak ligt vol gereedschap en onderdelen, de S60 rijdt erg zenuwachtig momenteel. Op hoge snelheid is het wel netjes maar vooral langzame korte bochten voel je hem echt zoeken en drijven.
Onderstel is wel compleet stil, geen gebonk oid.
Nieuwe veer is een cm of 3 hoger dan de oude, dat was voor ook zo.
Ik heb de draagarmen aan de binnenkant los gemaakt, stabilisatorstang los en aan de kant, en die spoortstang? waar die rare bout op zit voor uitlijnen, die was ook los.
Met een krik en een stuk hout de draagarm tegen gehouden, met 1 veerspanner op de veer 3 windingen kunnen klemmen en de veer naar het midden getrokken en zo er uit. Spanner op dezelfde plek op de nieuwe veer gezet en zo er weer in.
Maar hij drukt het rubber aan de bovenkant dubbel, meerdere keren geprobeerd. Ik dacht dan maar met het gewicht van de auto, dat drukt hij vast wel goed, maar dus ook niet.
Onder drukt hij het rubber (veer isolator) ook opzij, en de veer eindigt niet lekker in de kom waar hij in moet vallen.
Wie heeft de gouden tip want op internet kan ik er maar weinig over vinden. Dit klusje moet opnieuw want zo kan hij toch niet naar de uitlijner.
Vandaag naar Frank gereden en achter gedaan. Vorig jaar bij de V70 gedaan en ik weet nog wat een k*tklus dat was.
Nu met frisse tegenzin en goede moed er aan begonnen, maar de nieuwe veer zit er niet leker in, beide kanten.
Na 3 of 4 keer opnieuw alles los en weer geprobeerd, heb ik alles vast geschroefd en naar huis gereden.
Oke, de auto is niet uitgelijnd en de kofferbak ligt vol gereedschap en onderdelen, de S60 rijdt erg zenuwachtig momenteel. Op hoge snelheid is het wel netjes maar vooral langzame korte bochten voel je hem echt zoeken en drijven.
Onderstel is wel compleet stil, geen gebonk oid.
Nieuwe veer is een cm of 3 hoger dan de oude, dat was voor ook zo.
Ik heb de draagarmen aan de binnenkant los gemaakt, stabilisatorstang los en aan de kant, en die spoortstang? waar die rare bout op zit voor uitlijnen, die was ook los.
Met een krik en een stuk hout de draagarm tegen gehouden, met 1 veerspanner op de veer 3 windingen kunnen klemmen en de veer naar het midden getrokken en zo er uit. Spanner op dezelfde plek op de nieuwe veer gezet en zo er weer in.
Maar hij drukt het rubber aan de bovenkant dubbel, meerdere keren geprobeerd. Ik dacht dan maar met het gewicht van de auto, dat drukt hij vast wel goed, maar dus ook niet.
Onder drukt hij het rubber (veer isolator) ook opzij, en de veer eindigt niet lekker in de kom waar hij in moet vallen.
Wie heeft de gouden tip want op internet kan ik er maar weinig over vinden. Dit klusje moet opnieuw want zo kan hij toch niet naar de uitlijner.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).