Hoedenplank met zonnescherm verwijderen...

Gewoon handleiding volgen of extra stap nodig?

T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

Hoedenplank met zonnescherm verwijderen...

· 
Posted: 09.04.2020 - 15:18  ·  #1
Ik wil de hoedenplank te verwijderen, zodat ik die speakers eens aan kan vallen. (vervangen door iets fatsoenlijks of de tweeters onklaar maken) Ik kan echter niet echt een handleiding vinden hoe dat te doen als je een zonnescherm hebt. Zit dat ding aan de plank en kan je de gewone handleiding (Haynes) volgens of moet ik nog ergens extra rekening mee houden?

De speakers zouden leuk zijn als die weer aangesloten zijn en er fatsoenlijk geluid uit komt (desnoods alleen het laag wat aanvullen), maar met dit weer (wat we vaker gaan krijgen) is het zonnescherm wel cruciaal om heel te hebben.
HaaVee
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Re: Hoedenplank met zonnescherm verwijderen...

· 
Posted: 09.04.2020 - 17:06  ·  #2
Quote door T_I

Ik wil de hoedenplank te verwijderen, zodat ik die speakers eens aan kan vallen. (vervangen door iets fatsoenlijks of de tweeters onklaar maken) Ik kan echter niet echt een handleiding vinden hoe dat te doen als je een zonnescherm hebt. Zit dat ding aan de plank en kan je de gewone handleiding (Haynes) volgens of moet ik nog ergens extra rekening mee houden?

De speakers zouden leuk zijn als die weer aangesloten zijn en er fatsoenlijk geluid uit komt (desnoods alleen het laag wat aanvullen), maar met dit weer (wat we vaker gaan krijgen) is het zonnescherm wel cruciaal om heel te hebben.

Als het net zo simpel is als bij mijn S60: bank naar voren, gordels even losbouten (weet niet meer of dat écht noodzakelijk was, maar dat zie je vanzelf), zijpanelen (die blijven staan nadat je de bank hebt neergeklapt) voorzichtig naar voren lostrekken. Daarna licht je de de voorzijde van de hoedenplank naar boven (er zitten namelijk nog kunststof pennen aan die in de carrosserie vallen) en trekt 'm naar je toe.
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

Re: Hoedenplank met zonnescherm verwijderen...

· 
Posted: 11.04.2020 - 07:53  ·  #3
Bij de S80 moeten die zijkussens naar boven en hebben zowel onder als boven een klem systeem... (waarvan ik de onderste al bij beide heb afgebroken)

Maar het zonnescherm zit dus aan de plank vast, dat scheelt... ga ik die speakers eens aanvallen, die plastic dome tweeters zijn een ramp. (daarom zijn die speakers nu ook afgekoppeld, ik werd gek van dat schelle scherpe geluid)

Selected quotes for multi-quoting:   0