Goedemiddag allen,
Ik heb een vraag/probleem. Ik heb 2 weken geleden mijn carter ventilatie vervangen van mijn 2.9 s80. Tijdens het los halen van mijn gasklephuis kwam ik er achter dat er ipv 4, maar 3 bouten in zaten die het gasklephuis vast houdt. Direct de dealer gebeld voor een nieuwe bout. Kon ik dezelfde dag nog ophalen. Zo gezegd alles vervangen wat de bedoeling was en daarna boutje opgehaald. Terug bij de auto de pakking vervangen en alles weer netjes aangebouwd. De motor bouwt nu naar mijn idee beter zijn koppel op. 1 week lang loopt de motor perfect. Nu ben ik een week ziek geweest en in bed gelegen. Vanmiddag pak ik de auto, en hij loopt zowel als hij koud of warm is nogal hokkerig met optrekken. Moet het gasklephuis opnieuw gecalibreert worden of moet ik het toch ergens anders gaan zoeken? Het enigste wat ik los heb gehad tijdens het vervangen van de pcv zijn de inlaatbuizen en het gasklephuis om wat ruimte te maken. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?
Ik heb een vraag/probleem. Ik heb 2 weken geleden mijn carter ventilatie vervangen van mijn 2.9 s80. Tijdens het los halen van mijn gasklephuis kwam ik er achter dat er ipv 4, maar 3 bouten in zaten die het gasklephuis vast houdt. Direct de dealer gebeld voor een nieuwe bout. Kon ik dezelfde dag nog ophalen. Zo gezegd alles vervangen wat de bedoeling was en daarna boutje opgehaald. Terug bij de auto de pakking vervangen en alles weer netjes aangebouwd. De motor bouwt nu naar mijn idee beter zijn koppel op. 1 week lang loopt de motor perfect. Nu ben ik een week ziek geweest en in bed gelegen. Vanmiddag pak ik de auto, en hij loopt zowel als hij koud of warm is nogal hokkerig met optrekken. Moet het gasklephuis opnieuw gecalibreert worden of moet ik het toch ergens anders gaan zoeken? Het enigste wat ik los heb gehad tijdens het vervangen van de pcv zijn de inlaatbuizen en het gasklephuis om wat ruimte te maken. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?