Homologatieformulier rolgordels

of een MPV (aaaah, de horror)

Volflo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Homologatieformulier rolgordels

· 
Posted: 08.03.2016 - 20:09  ·  #1
Laatst een derde bankje gekocht voor in de achterklep van mijn V70 ocean race uit 2002. Origineel Volvo. Nu blijkt dat op het kenteken staat dat ik 5 personen mag vervoeren. Om dit te veranderen naar een 7-zitter ben ik bij de RDW geweest. Die wil de het homologatieformulier voor de rolgordels zien. Die heb ik niet.
Volvo Nederland geeft ze niet meer uit (stukje uit reactie; Volvo Cars Nederland verleent geen medewerking meer in het verstrekken van documentatie betreffende het derde zitbankje voor uw Volvo V70. Dit omdat de hedendaagse veiligheidseisen van deze montage achteraf niet meer in overeenstemming zijn).

De verkoper van het bankje zegt het niet te hebben en zelf niet te weten dat de inzittende dus altijd onverzekerd hebben rondgereden.
Volvo dealer in Den Haag kan mij ook niet helpen.

Nu hoop ik dat iemand op dit forum mij kan helpen.
Er komt namelijk een moment dat onze tweeling daadwerkelijk geboren wordt en dan heb ik 4 kinderen. Dat is op zich geen enkel probleem, Ben dolgelukkig. Maar heb wel een vervoersprobleem. De kans is groot dat als dit niet gaat lukken ik toch iets praktisch ga kopen. Een MPV of zo...
Natuurlijk is de XC90 perfect, maar die is per maand weer zoveel duurder dat dat op dit moment 'm echt niet gaat worden.

Dus HELP! Ik ben zo blij met mn Volvo...
Roberto
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Homologatieformulier rolgordels

· 
Posted: 08.03.2016 - 20:32  ·  #2
Astu
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Roberto
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.03.2016 - 20:35  ·  #3
Overige stukken RDW kan ik je e-mailen.

Stuur pm
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 08.03.2016 - 20:42  ·  #4
Sorry voor het volgende: het blijft onveilig naar mijn (en dus volvo's) idee. Bij een kop-staart botsing zijn de kids achterin meteen de sjaak...

Ik zou er iig nooit mee gaan rijden. Ik rij expres een grote en veilige auto, niet zonder reden een volvo, om een goed kans te maken bij een eventueel ongeval. Dat geld dus ook voor mijn passagiers.

Maargoed, ieder het zijne ;-)
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 08.03.2016 - 20:44  ·  #5
Kortom de 2 achterwaarts kijkende kinderzitplaatsen hoeven niet op het kenteken gezet te worden. Ik heb deze bank ook en bij mij staan 5 zitplaatsen geregistreerd. Toen ik dit zag heb ik te koop staande auto's gezocht met zo'n zelfde bank en opgezocht doormiddel van het kenteken bij de rdw. Stonden allemaal als 5 zitters geregistreerd.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 08.03.2016 - 20:48  ·  #6
Heb verschillende volvo v70ers bekeken die van achter zijn aangereden. Niet 1 was dusdanig beschadigd dat de zitplaatsen achterin in gevaar kwamen. Om eerlijk te zijn ben ik alsnog terughoudend in het gebruik van deze bank. Opzich voor kleine afstanden binnen de bebouwdekom zie ik deze bank als mogelijk handig. Voor mij is er ook geen noodzaak deze bank te gebruiken, aangezien ik (nog) maar 1 kindje heb die in haar zitje lekker op de achterbank zit.
eV70T
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 08.03.2016 - 20:55  ·  #7
homologatie formulier?? voor rolgordels ??
5 jaar geleden had ik een peu 406 break (5P.)omgebouwd naar familiale (7P.)
ook daarover had ik toendertijd contact opgenomen met het RDW, maar ik kreeg waarschijnlijk de blondste medewerkster van de hele toko toegewezen
het verhaal via mail uit de doeken gedaan, kreeg ik de vraag;"wat bedoelt u eigenlijk?"
nogmaals in jip en janneke taal een aanvulling gedaan op mijn verhaal, toen een mail met: "waarom vraagt u dat aan ons?"
toen ben ik uit mijn vel gesprongen , en mailde terug : lees eens goed wat mijn vraag is
noot meer antwoord gehad ...
trouwens je kan er gewoon mee rond rijden hoor , politie scheelt het geen zak zolang de bank maar vast zit en de gordels om kunnen , weten zij veel :)

Selected quotes for multi-quoting:   0