Beste Forumleden,
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een V70 2.4 170PK benzine uit 2001.
De auto is keurig netjes onderhouden bij Hooftman BV in Woerden dus wat dat betreft denk ik een goede aankoop te hebben gedaan.
Echter, nu een paar weken verder zijn er toch een paar dingetjes wat me is opgevallen.
Bij een koude start heb ik 30 seconden een hoog toerental van 1500 - 1600.
Dit blijkt na wat zoekwerk volgens zeggen vrij normaal te zijn bij de V70 maar het geluid is mij niet Volvo -waardig te noemen...
Mijn oude 2.5 benzine Classic had een mooi warm donker geluid maar deze klinkt als een 4 cilinder japanner uit de jaren 80.
Wanneer het stationair toerental weer rond de 800 terugzakt wordt het enigsinds acceptabel.
Het geluid van deze motor in z'n algemeen klinkt naar mijn idee te blikkerig.
Een volgend punt wat mij is opgevallen is een kortstondige resonantie tussen de 2000 en 2500 toeren bij het optrekken. De resonantie gaat door de hele wagen en laat vervelende rammeltjes na zoals een metaalachtig geratel welke mogelijk uit het dashbord lijkt te komen.
Het is lastig te traceren maar het klinkt als een kabeltje dat rammelt tegen een metalen plaat.
Er 2 dingen reeds vernieuwd.
Nieuwe voorpijp met flexdeel.
Bovenste motorsteun vervangen door powerflex rubber.
Groet,
Michel
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een V70 2.4 170PK benzine uit 2001.
De auto is keurig netjes onderhouden bij Hooftman BV in Woerden dus wat dat betreft denk ik een goede aankoop te hebben gedaan.
Echter, nu een paar weken verder zijn er toch een paar dingetjes wat me is opgevallen.
Bij een koude start heb ik 30 seconden een hoog toerental van 1500 - 1600.
Dit blijkt na wat zoekwerk volgens zeggen vrij normaal te zijn bij de V70 maar het geluid is mij niet Volvo -waardig te noemen...
Mijn oude 2.5 benzine Classic had een mooi warm donker geluid maar deze klinkt als een 4 cilinder japanner uit de jaren 80.
Wanneer het stationair toerental weer rond de 800 terugzakt wordt het enigsinds acceptabel.
Het geluid van deze motor in z'n algemeen klinkt naar mijn idee te blikkerig.
Een volgend punt wat mij is opgevallen is een kortstondige resonantie tussen de 2000 en 2500 toeren bij het optrekken. De resonantie gaat door de hele wagen en laat vervelende rammeltjes na zoals een metaalachtig geratel welke mogelijk uit het dashbord lijkt te komen.
Het is lastig te traceren maar het klinkt als een kabeltje dat rammelt tegen een metalen plaat.
Er 2 dingen reeds vernieuwd.
Nieuwe voorpijp met flexdeel.
Bovenste motorsteun vervangen door powerflex rubber.
Groet,
Michel