Zijn de stelmotoren voor xenonlampen met automatische hoogte verstelling identiek aan de standaard (bijv.H7) versies? Misschien dat je daarmee de bietenbrug op gaat?
Nee die van de xenonlampen zijn anders die zijn langer . Heb er nieuwe stelmotors ingedaan nieuwe sensor op achteras alles gekalibreerd maar nog steeds zakken mijn lampen naar laagste stand iedere keer als ik de auto weer opnieuw start . Als ik ze handmatig naar boven draai en daarna de auto uit zet en de volgende start zakken mijn lampen weer helemaal naar beneden . Dus ik doe iets niet goed maar wat ?
Was / is jouw auto wel fabrieks af geleverd met deze koplampen?
Had ooit op mijn 2,4T5 normale xenon en daar meedraaiende op gemonteerd.
Daar had ik ook het probleem. Maar daar kwam het mede doordat de CEM de koplampen niet slikte.
CEM versie was net te oud om meesturend te kunnen aansturen.
Gaat om een 2007 V70 die standaard meedraaiende xenon koplampen heeft . Lampen hebben in het verleden wel goed gestaan . Nu zakken ze iedere keer weer naar beneden . Heb er een nieuwe sensor opzitten . Zou de sensor wellicht verkeert gemonteerd zijn ? Vind het lichtbeeld vergeleken met de ouder type s xexon lampen een stuk minder trouwens . Zou de lens vuil kunnen zijn ? Zou de lens naar beneden gezakt kunnen zijn zelf ? Ik heb heb net nog een keer uitgelezen met vida en met vdash alle storingen gewist . Zou iemand hier eens een foto kunnen plaatsen van hou de sensor hoort te zitten ? Kan er weinig over vinden op internet of een afbeelding in Vida zelf
Ik heb die van mij ooit een keer eruit gehaald en schoongemaakt. Het armpje zat vast vanwege roest. Dit is de enige foto die ik ervan heb.
En ik heb geen meedraaiende koplampen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Ik heb net ff vlug een foto voor je gemaakt van de hoogtesensor aan de linkerkant bij de achteras,van onder de auto, de stekker op de sensor wijst naar rechts. (Weet niet hoe de foto wordt weergegeven)
Vwb je lichtopbrengst, hoogstwaarschijnlijk de reflector van de projector dof/ingebrand en het glas zal ook wat aanslag hebben..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
. Als ik op de oprit oprijd en stop als de wagen omhoog staat gaan de lampen dus alle 2 niet naar beneden .
dat hoort ook zo en klopt dus. Als de auto op een weg schuin omhoog staat dan reageren de koplampen niet. De achteras wordt namelijk niet zwaarder belast.
dat hoort ook zo en klopt dus. Als de auto op een weg schuin omhoog staat dan reageren de koplampen niet. De achteras wordt namelijk niet zwaarder belast.
Wat ik me nog afvraag, moet het voertuig ook in beweging zijn om de lampen in beweging te krijgen of zou dit ook al moeten gebeuren in stilstand bij extra belasting op de achteras ?
volgens mij niet. De sensor meet de mate van inzakken van de achterkant van de auto en corrigeert op die basis de koplamphoogte. Ik zou niet weten waarom de auto moet bewegen. Ik heb zelf ook eens een kapotte stelmotor gehad, ik testte het uiteindelijk door op de trekhaak te gaan staan met het licht aan, als ik dan ga staan dan zie ik de lampen reageren. Ook als ie stil staat.
Lampen staan nog steeds veel te laag . Zelfs als ik ze handmatig omhoog gedraaid heb op de stelmotors . Dus er is nog steeds iets niet goed . Had voorheen mijn lampen echt veel hoger staan .