Hoogte Xenon koplamp V70

Lager zetten koplamp

BeHappy
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Hoogte Xenon koplamp V70

· 
Posted: 04.05.2022 - 09:43  ·  #1
Ik heb graag jullie hulp bij het lager zetten van de Xenon koplamp rechtsvoor.
Ik heb een V70 D5 MY 2006 en lampen zijn in hoogte instelbaar middels het draaien aan het hex-6 schroefje.
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat de behuizing van de koplamp rechtsvoor te veel achterover lijkt te staan en daardoor staat de koplamp op de laagste stand nog te hoog. Ik zal 2 foto's bijvoegen waarop je het verschil kunt zien tussen links en rechts.

Kan ik deze nog op een andere manier omlaag krijgen?

Ik heb trouwens in Vida gekeken en dit model is niet daarmee in hoogte te verstellen.

Alvast bedankt!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Hoogte Xenon koplamp V70

· 
Posted: 04.05.2022 - 11:05  ·  #2
Zit de halogeenpit wel juist in de behuizing? Als deze niet goed zit krijg je geen juist lichtbeeld via de reflector.
Tja, het is een k*klus bij de V70n, maar als ik jou was zou ik de bumper er eens afnemen, dan de installatie van beide lampen vergelijken (wellicht zit er ergens een boutje van de bevestiging los, of een ringetje waar het niet hoort oid - of misschien kan je de rechter koplamp corrigeren daarmee, maar lijkt me niet direct logisch). Je kan dan ook makkelijk beide volledige koplampen uitnemen en nakijken of de lampjes wel goed zitten, en of bijv. niet het stelmechanisme is afgebroken / dolgedraaid oid.
BeHappy
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.05.2022 - 11:23  ·  #3
Quote door Bolbo

Zit de halogeenpit wel juist in de behuizing? Als deze niet goed zit krijg je geen juist lichtbeeld via de reflector.
Tja, het is een k*klus bij de V70n, maar als ik jou was zou ik de bumper er eens afnemen, dan de installatie van beide lampen vergelijken (wellicht zit er ergens een boutje van de bevestiging los, of een ringetje waar het niet hoort oid - of misschien kan je de rechter koplamp corrigeren daarmee, maar lijkt me niet direct logisch). Je kan dan ook makkelijk beide volledige koplampen uitnemen en nakijken of de lampjes wel goed zitten, en of bijv. niet het stelmechanisme is afgebroken / dolgedraaid oid.

Dank je. Ik zal inderdaad eerst eens beginnen met de koplamp eruit halen om te kijken of daar iets bijzonders mee is.
BeHappy
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.05.2022 - 15:26  ·  #4
De bumper en de koplamp verwijderd en ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden waarom de lamp(unit) niet verder naar beneden ging. Het verwijderen van de 'Headlight leveling motor' bleek moeizaam te gaan en toen deze eruit was viel me op dat deze aan de korte kant was (zal een foto hiervan bijvoegen). Ik heb er eentje ingezet met een langer staafje (helaas geen foto van gemaakt maar van een soortelijke het plaatje bijgevoegd).

Ik kan de koplamp nu veel meer bewegen, dus ik ga ervan uit dat dit het probleem veroorzaakte.
Vanavond als het donder is nog even goed kijken of de koplampen goed staan en dan mag hij naar de garage voor een professionele afstelling en een APK keuring.

Ik laat nog weten of het gelukt is.
BeHappy
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.05.2022 - 21:12  ·  #5
De koplampen staan gelukkig weer goed.
Nooit gedacht dat het aan de hoogteregelaar zou kunnen liggen, maar ik heb weer wat geleerd.

Voor degene die hier misschien ook een keer mee te maken krijgt, heb ik de handleiding voor het vervangen van de hoogteregelaar toegevoegd.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 04.05.2022 - 21:20  ·  #6
In dit type xenon koplampen hoort idd een hoogte verstellingsmotor te zitten met een witte as…
Mooi dat het weer functioneert zoals het hoort…

Selected quotes for multi-quoting:   0