Horten bij gas los laten

Net als je op reis bent...

JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Horten bij gas los laten

· 
Posted: 26.01.2018 - 21:39  ·  #76
Dat mag ieder zelf w€ten toch? Lukraak vervangen zonder resultaat is bitterder dan logisch denken en uitsluiten.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 26.01.2018 - 22:13  ·  #77
Maar natuurlijk.
Ik begrijp toch duidelijk dat de ETM door de dealer geleverd is,daar heb je toch garantie op? Of vervalt die garantie als je 'm zelf monteert?
Als de dealer dan wil uitsluiten dat de door hun geleverde ETM niet het probleem veroorzaakt zullen ze onderzoek moeten doen ja,wat nog niet wil zeggen dat het jou geld gaat kosten.

Even heel simpel gesteld,anders snappen we het blijkbaar niet,consument koopt product met garantie,consument neemt product in gebruik (door montage) ,consument is van mening dat product niet naar behoren functioneert.
Consument reclameert garantie bij leverancier,leverancier heeft vervolgens het recht te onderzoeken en bewijzen dat product wel functioneert en dat het des functioneren van product aan onderliggende factoren onderhevig is.

Ik zie niet in waar de kassa dan gaat rinkelen.
Als de leverancier namelijk niet voornemens is onderzoek te doen naar het al dan niet functioneren van zijn product omdat dit kosten met zich meebrengt,zal leverancier waarschijnlijk het zogenoemde defecte product retour nemen en consument voorzien van een nieuw product.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.01.2018 - 23:02  ·  #78
Nou dat een auto geld kost, geloof mij, dat weet ik. Inmiddels is het bedrag aan correctief- , preventiefonderhoud en upgrade een veelvoud geworden van het aanschafbedrag.
Ik ben niet bang om geld voor een goede reparatie uit te geven. Maar als ik een dealer hoor praten dat ie ook geen idee heeft wat de oorzaak is, ben ik bang dat er van alles vervangen gaat worden. En daar zit ik niet echt op te wachten. Alleen al een simpele MAP-sensor vervangen kost bij de dealer al ver over de 100 euro (en dat is dan ook nog zonder montage).

@Blade: m.b.t. het uitlaattandwiel: waarschijnlijk heb je gelijk, het is al weer even geleden dat ik daarmee bezig was.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.01.2018 - 23:47  ·  #79
Ik ben er ook achter gekomen dat een tweedehands Volvo de duurste auto is die ik ooit gehad heb.
Als je je dan bedenkt dat ik gewend ben Mercedes S-klasse te rijden geeft dat wel te denken.
Daarom staat mijn Volvo ook te koop,ik koop er weer een S-klasse bij. :P
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2018 - 11:50  ·  #80
Ik heb aan mijn V70 inmiddels ook al de halve aanschafprijs uitgegeven aan preventief/stage zero-onderhoud. Geen spijt van en het kan. Maar lukraak geld stukslaan heb ik na de vorige grondig afgeleerd!

Met De Don ben ik het eens dat Volvo niet goedkoop is. De mythe dat het onverwoestbaar is, gaat alleen op als je ook bereid bent goed onderhoud te plegen en niet in een vliegend en rammelend tapijt wilt rijden... Al denk ik dat je hier op dit forum ook wel de mooiste verzameling hebt van liefhebbers. En liefde kost altijd wat. Soms heel veel. Soms zelfs alles.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2018 - 11:51  ·  #81
Het blijft gewoon altijd leuk. Als mensen zeggen: Mooie auto! Ziet er netjes uit voor een auto van 11 jaar oud. Hoeveel heeft hij gelopen?

En dan de reactie als je zegt "bijna 4 ton" :)
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2018 - 13:26  ·  #82
Vanochtend weer op pad geweest. Tot mijn verbazing ging tijdens het rijden het motormanagementlampje uit. Ook de cruisecontrol kon weer ingeschakeld worden. Horten was ook niet aan de orde.
Het lijkt er nu op dat bij vochtig weer het probleem optreedt. Vandaag is het weer een stuk droger.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 27.01.2018 - 15:19  ·  #83
Het lijkt er nu op dat bij vochtig weer het probleem optreedt.

Dan durf ik wel een kleine weddenschap aan dat het iets elektronisch is
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2018 - 18:20  ·  #84
Dan zou je toch haast zeggen dat het probleem vocht gerelateerd is,kan van alles zijn,van een kale draad tot een stekker waar vocht instaat.
Zo sprak ik laats iemand die nogal last had van haperende parkeersensoren,bleek uiteindelijk vocht in één van de stekkers te zijn.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2018 - 07:25  ·  #85
Ligt ook aan het verwachtingspatroon van mensen.... Ze kopen een Volvo voor een paar duizend euro en verwachten dat het ding het altijd blijft doen, zonder ook maar enig fatsoenlijk (al dan niet preventief) onderhoud. Of de mensen rijden van APK naar APK en als er dan eens iets is, is het meteen duur (volgens hun) maar als jet afzet tegen de kilometers die er gereden zijn valt het allemaal wel mee.

Een betrouwbare (!) Volvo rijden hoeft niet zo duur te zijn allemaal, als het onderhoud maar goed is uitgevoerd en het ding een goede stage 0 heeft gehad. Natuurlijk heeft ook een Volvo zijn eigen slechte punten, net zoals ieder ander merk, maar kilometer gerelateerd valt het allemaal wel mee. Het gaat pas prijzig worden als je (als voorbeeld) serieus wilt gaan tunen en dan nog kun je het net zo gek maken als je zelf wilt. Je ziet ook vaak gebeuren naarmate de auto ouder word dat er met goedkope sh*t onderdelen word gewerkt met alle gevolgen van dien. Als men gewoon de juiste onderdelen erop schroeft, die erop horen, valt het allemaal wel mee en natuur;ijk ook weer kilometer gerelateerd.

De meeste andere merken halen de 3 a 4 ton al niet eens !
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 28.01.2018 - 11:44  ·  #86
Dat ben ik ook, maar je hebt er niks aan bij de bank :happy:
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2018 - 15:12  ·  #87
De man van de wegenwacht belde een dag nadat hij geweest was en niets had kunnen vinden, nog terug! Dat is nog eens betrokkenheid!
Hij had het er met een collega overgehad, die dacht aan een verstopte carterventilatie.
Die heb ik echter getest m.b.t. van de 'handschoentest' op de olievulopening. In mijn geval zuigt deze. M.i. dus geen probleem met de carterventilatie.
Of kan er toch nog in delen van de carterventilatie een verstopping zitten?
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 28.01.2018 - 15:16  ·  #88
Even opnieuw test doen en dan even op toeren naar 1500. Hou handschoen goed vast. Als ie dan nog steeds naar binnen blijft gaan dan is er niks mis mee.

Ik blijf bij de etm. Zeker omdat het nu ineens weer goed is. Wat vogel al zei, iets electronisch.

Heer Don oppert bedrading, controleer de bedrading vd etm eens?
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 28.01.2018 - 15:56  ·  #89
...
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2018 - 20:01  ·  #90
De storing is begonnen op de dag dat mijn vrouw achteruit tegen een lantarenpaal reed (zonder zichtbare schade) en het buiten nevelig was.
De volgende storing was ook op een nevelige dag. Daarna een tijd geen problemen. Als de storing daarna optrad was het voor een korte periode. Inmiddels is zoals vermeld wel heel frequent.

Morgen nog een keer een paar zaken nalopen en de reactie van Volvoservice afwachten, en daarna een lijstje voor de dealer (of Volvoservice) maken met zaken die ik al uitgezocht heb. Ik ben het er mee eens dat het gasklephuis wel steeds 'verdachter' wordt (maar in dat geval moet ik naar de dealer omdat die hem er destijds ingezet heeft).

Selected quotes for multi-quoting:   0