Vandaag de MAF (LMM) doorgemeten bij de diverse toerentallen. Die waardes kwamen overeen met zoals Vida die voorschrijft. Dus die valt ook af als veroorzaker.
Vandaag met 2 personen een lange rit gemaakt met Vida/Dice aangesloten. En je raad het al, vandaag totaal geen problemen gehad.
In onderstaande grafiek de bewegingen van de gasklep, met gewenste- en werkelijke waarden. Qua procenten liggen deze 2 waarden dicht bij elkaar.
Hoewel ik de percentages aan de Y-as (links boven) wat raadselachtig vindt:
Ook kan ik de 'rafelrandjes' van de werkelijke gasklep-stand niet helemaal plaatsen (ruis in het signaal ?)
Het enige dat veranderd is t.o.v. een dag eerder:
- Ik heb de benzine-injectoren van nieuwe stekkers voorzien (een klusje dat al een tijdje lag te wachten en geen relatie had met dit onderwerp)
- Min-kabel accu is los geweest omdat ik de steun aan de achterste uitlaatdemper moest vastlassen
- Daardoor moest ook het gasklephuis (en sensoren) opnieuw ingeleerd worden.
- CFE even niet meer ingeschakeld. Even bekijken of die nog van invloed is op het Canbus-signaal.