Wat bij mij werkte om het te testen was als volgt: midden overdag de sensor aan de voorkant van de spiegel afdekken met je vinger (zodat de spiegel 'denkt' dat het buiten donker is) en de achterwaartse sensor niet afdekken. Als het goed is moet de spiegel nu langzaam dimmen. En als je de voorwaartse sensor loslaat moet de spiegel weer volledig transparant worden.
Wat ik van de meeste mensen hoor is dat ze door lekkage een gedeeltelijk dimmende spiegel overhouden, maar niet vaak een compleet niet-dimmende spiegel.
Ik heb de rand doorgesneden met een scherp aardappelmesje, dat was denk ik niet zo handig, ik had niks anders. Het verwarmen met de brander voelde niet echt geweldig. dat werd me toch een tikkie te heet. Omdat in de zomer de autos binnen ook flink warm worden dacht ik dat de oven op 50C wel kon. bovendien warmt het geheel geleidelijk en ook volledig op.
2 vragen:
1/ hoe krijg je die printplaat schoon, maw hoe verwijder je de resten van de plakstrip
2/ waar koop ik zo een nieuwe plakstrip?
Wat ik zelf heb gedaan om het los te maken is een RVS plamuurmes verhitten boven een vlam en daarna rustig door de witte tape drukken. Die smelt dan mooi de tape doormidden. het is van die foam tape met een dikte van ongeveer 1 mm. Dat gaat dus prima. En vooral gecontroleerd. Af en toe plamuurmes weer even opwarmen en rustig doorwerken. Eerst van de ene en daarna van de ander kant.
Al 2 x gedaan en prima gelukt.
Tape vervangen heb ik niet gedaan. Er blijft tape zitten en die plakt wel weer vast aan de "nieuwe spiegel" waar ook nog wat tape aan vast zit. Als het terug zit in het huisje kan het geen kant meer op.
Ik verwarm hem met een verfbrander en haal de print met plasticgereedschap los.
Deel voor deel, totdat hij loskomt.
Voordeel is dat de plakrand weer te gebruiken is.
Ik heb een normale haarföhn gebruikt, dat was voldoende om daarna met gepaste kracht de spiegel te verwijderen met vooral de gebruikelijke tochtstrip-tool als gereedschap. Leek me veiliger voor het soldeer dan een verfstripper...
Ook heb ik het vanaf de glaskant van de defecte spiegel gedaan. De nieuwe spiegel had gelukkig die lijmlaag niet...