How too (wervelklep)

jmwentzel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

Re: How too (wervelklep)

· 
Posted: 16.10.2016 - 10:41  ·  #31
Mooie how too verder! Super! Wat Dirk342 beschrijft lijkt me persoonlijk nog stabieler. Wat je zelf ook al aangeeft dat je voorzichtig moet zijn met het zelf tappende schroefje ivm fragiel kunstof. Dan lijkt me een stuk schroefdraad met aan weerszijden een ring met borgmoer steviger!!

Even kijken wanneer ik hier mee aan de slag ga!
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 16.10.2016 - 21:17  ·  #32
Ha Dirk,
Dàt is dus mijn plan B!

Alleen, ik moest het doen met een schroef M3 x 16 (had ik ook al gekocht). Omdat er geen ruimte is om de schroevendraaier enige mate recht op de schroef te zetten, heb ik dus eerst gekozen voor de beschreven oplossing. Ik had echter al wel reeds het opstaande randje naast het gat aan linker zijde deels weggefreesd om ruimte te maken voor de schroefkop resp moer. Dus als mijn oplossing niet werkt, Ben ik klaar voor plan B. :D
Of als t.z.t. de kogel te zwaar beschadigd blijkt, plan C: hele kogel eraf zagen, en tegen het vlak van de arm een nieuwe kogel (of cylindrisch busje) monteren middels een bout, zoals plan B.

De mogelijkheden zijn dus nog niet uitgeput.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 16.10.2016 - 23:46  ·  #33
Al lezende hoe er gewerkt wordt naar een ballink verbinding, iets dat regelmatig in de modelbouw wordt gebruikt, misschien ter informatie, in deze richting denken?
http://www.hobbyking.com/hobby…0pcs_.html
Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 17.12.2016 - 10:52  ·  #34
Ben me even aan het inlezen, want mijn vader heeft hetzelfde probleem met zijn S60 2.4D

Ben aan het overwegen het stangetje te vervangen door een ball link, zoals hier al eerder werd voorgesteld.

zou dat passen?

Heb de auto hier niet staan, dus kan helaas niet meten.

Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vragen:

- wat is de hartafstand tussen beide kogels?
- Hoe zit de metalen kogel vast? Met schroefdraad? zo ja, welke maat?

Alvast bedankt.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 18.12.2016 - 10:37  ·  #35
Heb nu even geen tijd, maar kan de hartafstand wel nameten op oude link. Kom ik op terug.
Je grootste probleem is gebrek aan ruimte. Zowel om te werken, als bij het bewegen van de wervelklep (armpje aan de klep draait een kamertje in de kop in). Je gaat dus al gauw problemen krijgen met buitendiameter van het oog, en uitstekende boutkop en moer.
Kijk naar de "real life" situatie, dat geeft al gevoel van wat zou kunnen.

Selected quotes for multi-quoting:   0