Vorig jaar heb ik een nieuwe motorsteun aangeschaft voor onder de distributieriem.
Een zogenaamde huismerk motorsteun.
Nu precies een jaar en 30.000km verder, heb ik de steun er onder uit gehaald en vervangen door een Lemforder motorsteun.
Waarom?
De laatste tijd voelde ik de motor weer kantelen en had ik last van een vibratie in de bodem van de auto en lichtjes in het gaspedaal.
Tevens word er veel gediscussieerd over motorsteunen en merken.
En ik wilde zelf wel eens kijken of er verschil tussen de merken zit.
Aan het begin van de avond de oude steun er uit gehaald en natuurlijk foto`s gemaakt in belaste toestand en onbelaste toestand.
Dit heb ik ook gedaan met de nieuwe steun en ik heb ze naast elkaar gezet en zelfs een videootje gemaakt.
Nou, het verschil mag er zijn.
Daarna natuurlijk even een klein ritje gemaakt. De vibratie is gelukkig weg.
Verder moet ik het even aankijken.
Wat me wel op viel is dat de motor een behoorlijk stuk hoger staat. Eigenlijk net iets te hoog.
Maar ik ga er van uit dat de steun nog iets inzakt de aankomende dagen waardoor de motor op precies de goede hoogte uit komt.
Op de foto is ook goed het verschil in hoogte te zien tussen de beide steunen.
Ik hoef hier denk ik weinig meer aan toe te voegen. Lijkt mij wel duidelijk.
https://youtu.be/ap1VW1-uDRM
Een zogenaamde huismerk motorsteun.
Nu precies een jaar en 30.000km verder, heb ik de steun er onder uit gehaald en vervangen door een Lemforder motorsteun.
Waarom?
De laatste tijd voelde ik de motor weer kantelen en had ik last van een vibratie in de bodem van de auto en lichtjes in het gaspedaal.
Tevens word er veel gediscussieerd over motorsteunen en merken.
En ik wilde zelf wel eens kijken of er verschil tussen de merken zit.
Aan het begin van de avond de oude steun er uit gehaald en natuurlijk foto`s gemaakt in belaste toestand en onbelaste toestand.
Dit heb ik ook gedaan met de nieuwe steun en ik heb ze naast elkaar gezet en zelfs een videootje gemaakt.
Nou, het verschil mag er zijn.
Daarna natuurlijk even een klein ritje gemaakt. De vibratie is gelukkig weg.
Verder moet ik het even aankijken.
Wat me wel op viel is dat de motor een behoorlijk stuk hoger staat. Eigenlijk net iets te hoog.
Maar ik ga er van uit dat de steun nog iets inzakt de aankomende dagen waardoor de motor op precies de goede hoogte uit komt.
Op de foto is ook goed het verschil in hoogte te zien tussen de beide steunen.
Ik hoef hier denk ik weinig meer aan toe te voegen. Lijkt mij wel duidelijk.
https://youtu.be/ap1VW1-uDRM
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).