Hulp gevraagd hu-650 weer terugplaatsen

witnie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Hulp gevraagd hu-650 weer terugplaatsen

· 
Posted: 11.12.2024 - 16:10  ·  #1
Zoals wel vaker heb ik mijzelf weer eens overschat. Of anders gezegd. Ik wil t gewoon zelf proberen en t lukt niet 🫣. Vandaag mijn Bluetooth module met mic binnen gekregen. Mic geplaatst en kabeltje onder het deur rubber naar onder de stuurkolom geleid. Afdekplaat rond pook eraf, verwarmingsunit met hu650 eruit getrokken.

Vervolgens de stekker erin geprobeerd te frotten, maar die wil niet. Begon al dik te schemeren, morgen geen tijd dus ik dacht we frotten de radio enzo weer terug zodat ik morgen niet met een half open dashboard rijd… krijg ik dat @&%# ding niet terug….! Lijkt wel alsof de kabels erachter dubbel zitten ofzo.

Iemand in Breda/West-brabant die daar toevallig handig mee is en mij een handje kan helpen? Regio Haarlem zou ook kunnen daar ben ik ook regelmatig.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Re: Hulp gevraagd hu-650 weer terugplaatsen

· 
Posted: 11.12.2024 - 19:04  ·  #2
Ik heb wel eens de radio verwijderd en weer terug geplaatst en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Als er een kabel dubbel zit zou je die misschien anders kunnen wegstoppen en dan kijken of het weer past?
Ik woon in Ulvenhout en ben morgen en vrijdag en groot deel van de dag thuis dus als je er niet uitkomt wil ik wel even met je meekijken.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 11.12.2024 - 21:41  ·  #3
Zolang uitsluitend de originele bedrading aanwezig is, zou het terugplaatsen geen probleem moeten zijn. Althans, dan is de bedrading geen probleem ;)
De hele unit radio/ecc schuif je eerst in de rand aan de bovenkant, daarna duw je de onderkant naar achter. Ik weet niet wat voor module je hebt, maar in de meeste gevallen komt de stekker op z'n kop te zitten, dus met de draad omhoog gericht. Tevens zie je 2 ronde aansluitingen, de buitenste is voor een versterker, de binnenste is voor een eventuele bluetooth module.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 11.12.2024 - 23:43  ·  #4
het is een handigheidje zoals Doeke aangeeft..
witnie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.12.2024 - 09:12  ·  #5
Ik heb wel vaker bij andere auto’s radio’s verwijderd en geplaatst, maar t is alsof de unit er niet meer in wil. Het is ook de hele unit incl airco die eruit komt. Op filmpjes van YouTube doe je eerst de airco unit en dan de radio. Blijkbaar zit daar toch verschil bij een auto van 2007.

Zie foto. Ik pm u uit ulvenhout
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 12.12.2024 - 10:36  ·  #6
Kijk hier hou ik nou van!
Er is een uitdaging en in no-time komt er gedegen kennis en advies van Doeke, de bevestiging van Frank en dan als kers op de taart wil Jeroen komen helpen.

Met elkaar, door elkaar voor elkaar...
Daar krijg ik nou een warm gevoel van :love:
witnie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.12.2024 - 12:08  ·  #7
Ben iets verder, ook met hulp van YouTube. Krijg nu de bovenkant erin, das een gepruts maar snap nu hoe. Denk wel dat ik het aflegvakje links eruit ga halen en een klepje ervoor, zodat die ruimte gebruikt kan worden voor de bluetoothmodule en de dikkere stekkers. Onder krijg ik m er nog niet in namelijk. T gaat al de goede kant op😁
hetschaap
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 13.12.2024 - 09:24  ·  #8
Quote door witnie

Ik heb wel vaker bij andere auto’s radio’s verwijderd en geplaatst, maar t is alsof de unit er niet meer in wil. Het is ook de hele unit incl airco die eruit komt. Op filmpjes van YouTube doe je eerst de airco unit en dan de radio. Blijkbaar zit daar toch verschil bij een auto van 2007.

Zie foto. Ik pm u uit ulvenhout

bij de pre-facelift (voor t/m ergens 2004) met de pennenhouder onder de airco gaan de arco unit en de radio er idd apart uit. Bij de post-facelift (na ergens 2004) gaan de airco, radio en het vakje er als een geheel uit en in. Wat doeke zegt; je kantelt de complete unit (airco, radio en vakje) er in (bovenkant eerst) en schroeft het aan de onderkant (onder het versnellingbakpaneeltje) weer vast.
witnie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.12.2024 - 19:51  ·  #9
Dank voor jullie input! Inmiddels met wat geduld en af en toe prutsen is het vanochtend gelukt! Hij zit er weer in.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 17.12.2024 - 21:48  ·  #10
en een volgende keer gaat t in 2 min :-)

Selected quotes for multi-quoting:   0