Zoals al gezegd is, neem iemand mee die ervaring heeft met een automaat. Een revisie van de bak is duurder dan jouw opgegeven budget.
Dan zou ik toch wel heel erg voorzichtig zijn.
Bij wegrijden (koud en/of warm) lijkt de bak redelijk traag bij het schakelen van 1 naar 2. Maar eenmaal op gang, moet het schakelen alleen merkbaar zijn aan de toerenteller wanneer er wordt opgeschakeld.
Dit geldt zowel bij rustig gas geven als ook bij wat forser optrekken.
wisselen tussen D N R moet snelle reactie geven.
Vanuit N naar D of vanuit N naar R geeft een vertraging rond de 1-1,5 sec. Dit doe je met stationair draaiende motor
uitschakelen van de motor terwijl de pook nog in D (of R) staat mag geen schok geven. (test dit diverse malen tijdens een testrit)
ga de snelweg op en rij dan ca. 100. geeft gas bij, maar geen kick-down gebruiken. slipt de koppeling? Dus toerental schiet omhoog? Of is de lock-up actief en blijft het toerental met de snelheid oplopen? Het is de bedoeling dat de lock-up dan werkt.
Natuurlijk kun je ook eens afzakken naar 90 en dan kick-down gebruiken...schakelt de bak goed en soepel terug? De "schok" die je dan voelt is van het flinke koppel van de D5
succes met kiezen..