Hulp nodig

GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Hulp nodig

· 
Posted: 21.03.2015 - 17:05  ·  #16
nou je hebt iig mazzel gehad dat je distributie niet geraakt is dat kan ook gebeuren en heb je echt een probleem. een nieuwe multiriem helpt niet als een van de rollers apparaten noiet meer goed loopt. dat is de nieuwe ook zo weg. er zitten iig aircopomp stuurbekrachtiging en dynamo op deze riem daarnaast nog spanrol. dus zonder is het geen airco(valt met huidige weer mee te leven. geen stuurbekrachtiging (weet niet of dat te doen is) en geen dynamo dus geen opladen stroom. zelfs zonder de lampen aan haal je dat denk ik niet. dus anwb met alleen een riem helpt niet en vervangen andere onderdelen betwijfel ik of ze doen. Afslepen naar garage doen ze volgens mij niet zonder kosten als je onderweg lid wordt. kortom je moet de auto eerst repareren voordat je verder kunt hoe je dat regeklt hangt van je situatie af..
sjoerdd5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 21.03.2015 - 17:12  ·  #17
Auto word door een sleepbedrijf afgesleept (die ons ondertussen bij ons hotel afzet) en maandag naar Maastricht gebracht(dealer) voor een bedrag van 250Euro. Wij kunnen gelukkig morgen weer met familie terug naar Groningen reizen.

En dan zal ik hem als hij klaar is ophalen met een trein reis van 4,5 uur.

Bedankt voor het meedenken!
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 21.03.2015 - 17:47  ·  #18
Tja dit was echt te ver weg en een te grote klus om gebruik te kunnen maken van het forum assistance team :D wie zou overigens vandaag voor de dames in het team zorgen? :shame: :o :-)
sjoerdd5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.03.2015 - 18:03  ·  #19
Haha best een goed idee trouwens een Forum assistance team.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 21.03.2015 - 18:05  ·  #20
Dan wordt ie bij Biermans neergezet. Das niet heel ver van waar ik werk!
sjoerdd5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.03.2015 - 18:21  ·  #21
Hij is zojuist opgehaald door een bedrijf uit Valkenburg. Daar overnacht de Volvo tot maandag en dan brengt Logicx hem naar Biermans in Maastricht.

Hebben jullie enig idee hoelang zoon reparatie gaat duren? Het is dus niet alleen de riem maar ook het onderste apparaat dat verwrongen is.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 21.03.2015 - 18:26  ·  #22
dat is afhankelijk van wat er gerepareerd moet worden.
Als er toch gesleuteld moet worden zou ik de distributie ook laten doen tenzij je hem niet al te lang geleden al vervangen hebt.

Distributie, waterpomp en multiriem is in 1 dag wel te doen.
staaf
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.03.2015 - 18:35  ·  #23
Lijkt me dat de krukaspoulie de geest heeft gegeven. Als enkel dat moet vervangen worden is het niet veel werk.
sjoerdd5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.03.2015 - 18:36  ·  #24
Het lijkt dat het nummer 9 is(van de foto)

Er staat 255.000KM op. Distributie is vervangen bij 160.000 is dit dan nodig?

We reden toen kwam er rook uit het motorcompartiment. Toen hebben we de motorkap opengezet en zagen waar het rook vandaan kwam. En binnen 10 seconden knapte de riem. Het lijkt dus niet op achterstallig onderhoud maar dat er gewoon iets is vastgelopen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
staaf
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 21.03.2015 - 18:48  ·  #25
Stuurbekrachtiging zit bovenaan bij een d5, Bij jouw wagen is de poelie van de krukas defect. Vervangen houd niet veel in.
Poulie zit maar met 4 bouten en een centrale moer vast.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.03.2015 - 22:53  ·  #26
Quote door sjoerdd5

We reden toen kwam er rook uit het motorcompartiment. Toen hebben we de motorkap opengezet en zagen waar het rook vandaan kwam. En binnen 10 seconden knapte de riem. Het lijkt dus niet op achterstallig onderhoud maar dat er gewoon iets is vastgelopen.

Juist, dus er is wel iets meer gebeurd dan wat er in de openingspost stond
rubenverhaaf
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.03.2015 - 00:12  ·  #27
distributieriem staat 2 uur arbeid voor, dan moet je multiriem er sowieso af.

je krukaspoelie is inderdaad simpel te wisselen

als is die foto zo zie van je poelie kan het ook zo zijn dat je riem eraf is gelopen en ertussen is gekomen en dat daardoor je poelie zo verwrongen is.
maar goed blijft lastig oordelen zo op een foto.

houd rekening met max. 4 uur arbeid incl verwisselen van distributie waterpomp krukas poelie en span/looprollen.
sjoerdd5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.03.2015 - 10:26  ·  #28
Quote door Waltersan

Quote door sjoerdd5

Juist, dus er is wel iets meer gebeurd dan wat er in de openingspost stond

Klopt me ouders zitten in Limburg en ik zelf ben nog in Groningen. Ik kreeg ook eerst te horen dat het de distributieriem was dus ik al op Autoscout24 kijken naar een nieuwe auto.

Maar langzaam kwam er meer informatie binnen met een fototje waar het allemaal iets duidelijker van werd. En toen ze terug in het hotel waren kreeg ik het hele verhaal tehoren.

Even over de reparatie tijd. Ik zou er dus wel op kunnen rekenen dat ik hem dinsdag of woensdag weer kan ophalen.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Gr.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 22.03.2015 - 13:01  ·  #29
Quote door rubenverhaaf

wat betreft de huis tuin en keuken oplossingen, heeft je vrouw toevallig een panty aan daar kan je voor nood een riem van knopen.

en bij thuiskomst zeker je distributieriem laten controleren bij de garage !!

Dat werkte vroeger toen er 1 of 2 dingen voortbewogen moesten worden en de riem over een V vorm liep, met een platte geribbelde riem denk ik dat het geen 2 seconden werkt.

Ik zou niet verwachten dat de distributie ook vervangen zou moeten worden, maar controleren of die riem niet een tik heeft meegekregen van de multiriem toen die brak is zeker niet verkeerd !
staaf
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 22.03.2015 - 16:25  ·  #30
Poelie is bij dit type uit 2 delen, met daartussen opgegoten rubber, ik vermoed dat het rubber heeft losgelaten van het metaal en beginnen doorslippen is.

Selected quotes for multi-quoting:   0