Hoi medeforummers,
Mijn s80 2.5T op LPi heeft 450k op de teller.
Op de motor na is alles reeds vervangen of gereviseerd.
Auto loopt erg mooi, is zeer snel, automaat is gereviseerd 50k km geleden en loopt als een zonnetje.
Heb zelf VIDA+DICE en LPG uitleesapparatuur.
Maar nu het probleem:
Stationair wil hij wel eens afslaan (zowel in Drive als in Park en Neutral). Daarna 'Minder Motorvermogen' wat na een herstart weer weg is. Draait wel mooi strak tegen de 700 toeren stationair.
Uitlezen geeft geen foutmeldingen.
LPG computer heeft ook geen foutmeldingen.
Tijdens het stationair draaien heb ik op elk relais en sensor getikt. Ook alle kabelbomen en stekkers goed bewogen om kabelbreuk danwel massaprobleem aan te kunnen tonen.
Alle VIDA Live waardes zien er ook mooi uit.
Recent vervangen:
PNP Switch
2x Engine Speed Sensoren op de automaatbak
Relais in motorcompartiment Fusebox
LMM
MAP sensor
Brandstofpomp benzine en LPG
Accu is 10k oud
Alle connectoren schoongemaakt en ingespoten
Bobines vervangen
Bougies zijn originele Volvo/Bosch Turbo (20K oud)
Opnieuw doorgesoldeerd: TCM, ECM, LPG VIalle ECU, BCM.
WIe-o-wie heeft er nog een tip?
Thanks!
Mijn s80 2.5T op LPi heeft 450k op de teller.
Op de motor na is alles reeds vervangen of gereviseerd.
Auto loopt erg mooi, is zeer snel, automaat is gereviseerd 50k km geleden en loopt als een zonnetje.
Heb zelf VIDA+DICE en LPG uitleesapparatuur.
Maar nu het probleem:
Stationair wil hij wel eens afslaan (zowel in Drive als in Park en Neutral). Daarna 'Minder Motorvermogen' wat na een herstart weer weg is. Draait wel mooi strak tegen de 700 toeren stationair.
Uitlezen geeft geen foutmeldingen.
LPG computer heeft ook geen foutmeldingen.
Tijdens het stationair draaien heb ik op elk relais en sensor getikt. Ook alle kabelbomen en stekkers goed bewogen om kabelbreuk danwel massaprobleem aan te kunnen tonen.
Alle VIDA Live waardes zien er ook mooi uit.
Recent vervangen:
PNP Switch
2x Engine Speed Sensoren op de automaatbak
Relais in motorcompartiment Fusebox
LMM
MAP sensor
Brandstofpomp benzine en LPG
Accu is 10k oud
Alle connectoren schoongemaakt en ingespoten
Bobines vervangen
Bougies zijn originele Volvo/Bosch Turbo (20K oud)
Opnieuw doorgesoldeerd: TCM, ECM, LPG VIalle ECU, BCM.
WIe-o-wie heeft er nog een tip?
Thanks!