Hulp rond sittard gezocht

als technisch nonder zouden kennis en ervaring fijn zijn.

 
 
 
 
 
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 500
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Hulp rond sittard gezocht

 · 
Posted: 07.07.2024 - 14:58  ·  #1
Mijn omgeving vind het stom om veel geld in mijn V70XC te stoppen, helemaal omdat mijn heupen en de stoelhoogte neit optimaal zijn. Ook niet met een lift kit van25 mm en nieuwe veren. XC90 moet het gaan worden, en we hebben er een gevonden in Schinnen. Ik ga daar a.s. woensdag heen om te kijken maar ik zou het fijn vinden als er een technisch iemand ook even naar kan kijken. De rekeningen van de laatste 13 (?) jaren komen er bij, dus het zou vrij veilig kunnen zijn.
Dat dacht ik de V70xc ook, en daar heb ik me op verkeken.

Dus: Is er iemand in de buurt van Schinnen / Sittard die mij zou kunnen bijstaan. Mogelijk kan het ook dinsdagavond of zo, dan ben ik er niet bij maar kan iemand zich best wel een beeld vormen. Moet ik nog wel overleggen met de verkoper!

Uiteraard worden kosten vergoed!

Dank voor meedenken, meeleven en helemaal komen kijken!

JP
https://www.marktplaats.nl/v/a…aak-i-2006
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1677
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Hulp rond sittard gezocht

 · 
Posted: 07.07.2024 - 15:08  ·  #2
Sittard ligt toch zo’n beetje in Duitsland als je even duwt ?

Is een dekra of adac aankoopkeuring geen optie ?

Wellicht anders dan ben vragen bij Das import.

Of je nu betaalt voor een keuring bij een instantie of reiskosten voor iemand die naar je toe komt …
Steven
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 205
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Hulp rond sittard gezocht

 · 
Posted: 07.07.2024 - 15:38  ·  #3
Dekra keuringslocatie zit in Uden.
https://shop.dekra.nl/diensten/occasionkeuring/

Tussen de 210 en 344 euro.
Tot nog toe prettige ervaring mee.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1677
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Hulp rond sittard gezocht

 · 
Posted: 07.07.2024 - 17:14  ·  #4
Dat zijn tenminste keuringen waar je iets aan hebt. De dealer vraagt 100 euro en wandelt er eens omheen en klaar.
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 444
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Hulp rond sittard gezocht

 · 
Posted: 07.07.2024 - 17:20  ·  #5
Thuurbo zit toch ook ergens in die regio? Volgens mij ook een bekend adres in Volvoland.

http://www.thuurbo.nl/
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Hulp rond sittard gezocht

 · 
Posted: 07.07.2024 - 17:29  ·  #6
Quote door ries123


Ik zou daar heen rijden alvorens een afspraak maken...net ff die site bekeken en ziet er goed uit.
Maar uit eindelijk blijft het toch altijd een gok.....i.i.g. good luck
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 500
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Jullie hebben geen idee

 · 
Posted: 07.07.2024 - 20:23  ·  #7
hoe nerveus ik hiervan wordt. En het stomme: Op zoek naar een XC90 stootte ik op een Pluriel. Zo ongeveer om de hoek in Pekela. Vrouw meegesleurd, proefrit gemaakt en verrkocht. Gekocht. Was ook veel geld maar zij rijdt 20k per jaar met de hare, en dat werd wel zichtbaar. We hadden het vorig weekend over een grote opfrisbeurt.
En vrijdag komt er dus een zwarte pluriel op de oprit. (En geloof me, E-gezien kan daar veel fout gaan) en de daken zijn dramatisch. Het werkte allemaal én, nog belangrijker, de airco werkt ook.

Met mijn 940's had ik ook niet deze stress maar ja, 5000 euro voor een presse papier wil je ook niet..

Ik vond https://www.occasionkeuringned…rktplaats/ heeft iemand daar ervaring mee? DEKRA heeft een brug nodig, deze hebben die kennelijk. Morgen krijg ik de uitdraai van de garage, als ik daar blij van wordt dan Stap 1 rijden, stap 2 stoer doen en weinig begrijpen van/met vida en als het kand dan zo'n test.
Als het dan echt tegenzit, tja, dan heb ik pech gehad.

VRAAG: Hoe kan je controleren of de AWD werkt? Op de brug en dan de wielen los of zijn er andere manieren voor de dommegrijze? Die vroeger wel een soort blond as :(

Dank!
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2446
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Hulp rond sittard gezocht

 · 
Posted: 07.07.2024 - 22:09  ·  #8
Succes met de eventuele aankoop van deze XC90.
Bij een auto van die leeftijd en kilometers zou ik altijd kiezen voor een zeer uitgebreide en grondige keuring.
Even ter aanvulling van je opmerking dat de onderhoudsgeschiedenis van de laatste 13 jaar er bij zit: dit is beslist géén garantie voor een goede auto.
Ik verkocht in 2012 via Marktplaats mijn 16 jaar oude 850 met 360k met een volledige uitdraai van de zeer uitgebreide onderhoudsgeschiedenis van 14 jaar bezit, was iets van 5 pagina’s. De auto zag er nog perfect uit en door die onderhoudsgeschiedenis was de koper geheel overtuigd. Maar die auto was motorisch beslist niet meer perfect. Bij koude start liep die op 3 of 4 cilinders en na even gas geven deden ze alle 5 mee, dus alvorens de koper kwam de motor goed warm gereden: geen vuiltje aan de lucht! Nu zou ik die zo niet meer verkocht hebben 😳.
Kern van dit betoog: een heel uitgebreide onderhoudsgeschiedenis is beslist geen garantie voor een goede auto.
Laten we hopen dat het bij deze mooie XC90 wel een verstandige keuze wordt, in ieder geval succes !!
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1677
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Hulp rond sittard gezocht

 · 
Posted: 07.07.2024 - 22:13  ·  #9
Idd wat provolvo zegt, staar je niet blind op boekjes.

Allemaal brave dealerstempeltjes is voor mij iig echt geen plus . Ik wil nota’s met km standen zien en data zien. Kom je iets te vaak tegen of juist niet, daar zoek je naar met gewoon je boeren verstand 😉 zie je bijv. olie verversingskaartjes en matcht dat met nota’s en het verhaal.

Het van liefhebber voor liefhebber is ook zoiets … 🙄🙄
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 500
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Geen liefhebber

 · 
Posted: 08.07.2024 - 09:18  ·  #10
Quote door MTE

Het van liefhebber voor liefhebber is ook zoiets … 🙄🙄


Deze man is wel eerlijk, heeft hem bij die garage gekocht, wat cosmetisch opgeknapt en in de verkoop gezet. Ik probeer een brug te regelen en een expert. En als dat niet kan dan maar volgende week of zo. Liever een dag extra op en neer dan een lift van de ANWB, dromend over de bruine die ik heb ingeruild. Ik hoop mijn puberale enthousiasme in bedwang te kunnen houden,,,,
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3823
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Hulp rond sittard gezocht

 · 
Posted: 08.07.2024 - 09:40  ·  #11
Zoals gezegd, je kan beter naar de huidige staat kijken. Wat dat ding vroeger aan onderhoud zou gehad hebben is op zich niet bijster interessant bij dit soort km-standen. Mijn oude S80 was van begin tot eind Volvo dealer onderhouden. Ik had het geluk dat ik moeilijke klussen op een brug en onder supervisie van mijn zwager (monteur) kon doen, en de rest makkelijk zelf hier thuis. Maar als ik al het onderhoud wat ik daar aan gehad heb, door een dealer had moeten doen.. daar zou een paard spontaan de hik van krijgen.

CHeck bij die XC90 idd de AWD, en let goed op de wielophnanging. De wielophanging van een normale P2 chassis auto (S60/V70/S80) is al niet zo heel best, maar bij een XC90 slijt het allemaal nog wel een stukje harder door het gewicht. Bij die KM-stand zou eigenlijk alles al minimaal een keer vervangen moeten zijn (draagarmen/dempers/rubbers etc.)
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 500
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Einde sittard, hallo Groningen?

 · 
Posted: 08.07.2024 - 14:58  ·  #12
Ik kreeg de complete onderhoudshistorie vanaf 2015 toegestuurd en een stuk of 10 foto's die hij gemaakt had. Even later een appje dat de airco het niet doet. De pomp slaat wel aan maar doet verder niets. De garage had even geen tijd (vakantie ellende) en dus hebben we moeten besluiten de afspraak te annuleren.

Wel fijn dat hij dat meteen vertelde en niet gewacht had tot ik naast de auto stond!

Gisteren blijkt er eentje in 050 te koop gezet te zijn, dus daar maar eens achteraan. Ik zag ook wat leuke MPV's voorbijkomen dus ik hoef nog niet te wanhopen. Én we hebben vanaf vrijdag drie auto's staan (even)..

Bedankt voor het delen van de kennis, ik ben weer wat wijzer geworden!

JP
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3823
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Hulp rond sittard gezocht

 · 
Posted: 08.07.2024 - 16:19  ·  #13
Als je een hogere zit wilt, waarom kijk je b.v. niet naar een Honda CR-V? Betrouwbaarder worden ze haast niet gemaakt.
M'n pa heeft de eerste 3 modellen gehad. De laatste was een 2.4 liter automaat (van dus de 3e generatie, bouwjaar 2010), vol in de opties. Dat ding reed echt heerlijk
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 500
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Niet naar Sittard

 · 
Posted: 10.07.2024 - 13:27  ·  #14
Maandagavond een telefoontje gekregen van de aanbieder dat de airco er mee gestopt is. Garage kon 1,2,3 niets vinden en hadden geen tijd omdat de vakantie op uitbreken staat en iedereen dan een probleem heeft. Wel kreeg ik alle rekeningen, helemaal netjes en zoals afgesproken.

Door zijn eerlijkheid heb ik de reis naar Sittard niet voor niets heoven doen maar moest ik op zoek naar ietas anders. Want ja, als je me eenmaal gek hebt gemaakt voor een andere auto... Toen stond er een in Groningen. Kort mee gereden, door de stad en interesse uitgesproken. Alle facturen vanaf 2022 in de mail (en dat was best veel, iets van 110.000 in dik twee jaar, import in 2021).
Afspraak kunnen maken bij de combi-garage hier vrij vlak bij voor een serieuze keuring, hoewel ik ook wel weet dat een auto van 20 jaar met drie ton op de teller plotseling gekke dingen kan doen. Nadruk op nivomatten, stuurgedrag, vida en CO2 in de KVS.

Volgende week donderdagavond weet ik meer. Of ben ik een illusie armer ;/
 
Selected quotes for multi-quoting:   0