Laatste update:
Het meeste werk is gedaan en de motor loopt alweer.
Ik heb ook even van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook het gehele inlaattraject en de wervelkleppen goed schoon te maken. Ik vond de hoeveelheid troep eigenlijk wel meevallen ten opzichte van mijn andere S60 uit 2002. Daar kwam een volle koffiebeker roet en olie uit!
De distributieriem en de looprollen heb ik ook gelijk maar vervangen.
Je hoeft hiervoor trouwens niet de poelie op de krukas te verwijderen.
Tijdens het starten kwam ik erachter de de nieuwe riem een productiefout heeft en slingert.
Deze moet dus weer terus naar de leverancier en ik zal moeten wachten tot er een vervanger is daarom heb ik de oude riem tijdelijk terug gezet. Deze zag er nog prima uit en kon eigenlijk nog 30.000 km mee.
Maar het belangrijkste is de motor nu weer perfect loopt en weer klinkt alsof hij zo uit de fabriek komt.
Het enige dat er nu nog moet gebeuren is de multiriem en looprollen maar dat wordt een andere keer.
Het meeste werk is gedaan en de motor loopt alweer.
Ik heb ook even van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook het gehele inlaattraject en de wervelkleppen goed schoon te maken. Ik vond de hoeveelheid troep eigenlijk wel meevallen ten opzichte van mijn andere S60 uit 2002. Daar kwam een volle koffiebeker roet en olie uit!
De distributieriem en de looprollen heb ik ook gelijk maar vervangen.
Je hoeft hiervoor trouwens niet de poelie op de krukas te verwijderen.
Tijdens het starten kwam ik erachter de de nieuwe riem een productiefout heeft en slingert.
Deze moet dus weer terus naar de leverancier en ik zal moeten wachten tot er een vervanger is daarom heb ik de oude riem tijdelijk terug gezet. Deze zag er nog prima uit en kon eigenlijk nog 30.000 km mee.
Maar het belangrijkste is de motor nu weer perfect loopt en weer klinkt alsof hij zo uit de fabriek komt.
Het enige dat er nu nog moet gebeuren is de multiriem en looprollen maar dat wordt een andere keer.