Scheelt dat ik op dit moment nog wel eens in België kom. De pomp daar niet al te ver van de grens stond van de week op 27,9 cent. Dat wordt al makkelijker rijk rekenen .
Waar wordt niet bekend.. Ergens in België, net over de grens. Succes met zoeken. :bandit:
ik tank de 2.4t ook met 102... Ervaring: soepeler, meer vermogen, rustiger lopen. Maar dat alles is natuurlijk niet volledig objectief. Hoger octaan betekend over het algemeen wel een beter lopende auto.
Ik denk dat het te merken is...
Ik heb begin februari de T5 ook eens gevuld met Competition 102.
Hoewel de brandstofprijzen toen laag waren betaalde ik 1,89€/L .
Ik merkte eigenlijk geen verschil met de BP Ultimate die ik normaal gesproken tank.
Of ie er sneller door was is moeilijk te zeggen.
Op de winterbanden kan hij het volle vermogen toch al niet kwijt.
Zuiniger was hij ook niet, het verbruik was iets hoger dan de 2 tankbeurten ervoor.
Nu dus maar weer gewoon BP Ultimate getankt.
1,89 per liter! Pfffft. Nog niet misschien.
Ik heb er in principe gewoon euro 95 in maar probeer binnenkort wel een keer 98 of 100. Maar alleen als de prijzen enigszins normaal zijn.
Casper, ik denk wel dat het uiteindelijk uit zal maken voor wat betreft slijtage. In principe zul je daar denk ik niet zo snel iets van merken, maar een mooiere motorloop en schonere verbranding staat natuurlijk in een directe relatie met de slijtage. Ik denk dat je er dus wel van uit kan gaan dat het uiteindelijk beter zal zijn om 98 of hoger te tanken. Nou zul je er verder ook niet direct problemen mee krijgen, anders was het wel verboden om die brandstof te tanken...
Onze ervaring met 102 brandstof (Aral) is dat de motor inderdaad rustiger loopt en beter trekt. Vooral onderin de toeren kun je het goed merken want dan rommelt en dreunt het minder. Verder was ie er op de Autobahn ook altijd heerlijk soepel mee. En qua verbruik, ja het scheelt wel iets maar dan moet je er wel precies zo mee rijden. Verwacht geen wonderen.
Eén keer in de zoveel tijd tanken helpt ook al naar ons idee. Het voelt wel alsof de motor er beter bij blijft.
En, niet alleen met moderne motoren kun je het verschil merken, ook met de DAF is het verschil niet te missen. In het verleden heeft daar wel eens V-power in gezeten (toen er nog geen Ultimate was) en dat liep ook mooier. Laatst 10 liter BP 98 Ultimate bij een bijna lege tank gemengd en ook daarop loopt ie mooi. Waarschijnlijk door het eerder genoemde ethanol gebeuren. Overigens mag er gewoon 95 in mét ethanol. Eventueel zelfs nog 'normale' benzine met een nog lager getal. :yes:
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40023 Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:
Re: Iemand (al) ervaring met 'Competition 102' brandstof?
En bedoel dan niet snelheid en mooiere motorloop maar puur kwa slijtage. dus inwendig.
Een schoon blok met hoogwaardige olie en eventueel de juiste toevoeging zorgt voor een lagere slijtage.
Tevens zal de motor zuiniger zijn en minder verbruiken.
Zelfde geldt voor eventueel olieverbruik.
Ik zal binnenkort eens 98 proberen. Scheelt dat ik natuurlijk weinig benzine hoef te tanken door de gasinstallatie, dus dan maakt het feit dat zo'n tank een paar euro duurder is weinig uit.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40023 Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:
Re: Iemand (al) ervaring met 'Competition 102' brandstof?
Ik zal binnenkort eens 98 proberen. Scheelt dat ik natuurlijk weinig benzine hoef te tanken door de gasinstallatie, dus dan maakt het feit dat zo'n tank een paar euro duurder is weinig uit.
LPG heeft van zichzelf al een hoger octaangetal (tot 110). Beter ga je het niet krijgen.