Wat je dan moet hebben is een high performance olie.
Motul is beroemd om zijn zeer goede ( en hele dure 300V Ester race olie )
En deze fabrikant uit Belgie maakt ook hele goede olie, en dit leunt redelijk richting de specs van de 300V van Motul, ( ook Ester based ) alleen de prijs is zeer redelijk te noemen.
Voor wie het niet weet, ester olie is zeg maar de fillet mignon van de olie, het beste van het beste w.b.t. smeermiddelen, als er krankzinnige smeereigenschappen en sterktes worden vereist aan de smeerfilm en afschuif sterktes, dan is het altijd een ester olie.
Denk aan F1, Moto GP, Dakar etc etc.
Deze olie kan je ook voor dagelijkse ritten gebruiken in een getunede benzine wagen. ( T5/ R/ T6 etc ) en ook op circuit.
Ik heb in mn LPI 300P T5 een tijd met 300V gereden, rij nu tijdelijk met 10W40 en ga over op deze 10W60, de specs zijn zeer goed te noemen van deze olie.
Ook heeft deze olie nog een broertje, die kan ook in de BMW M ..
Dus is ook een zeer behoorlijke olie, lees de TDS maar eens door.
http://www.ardeca-lubricants.b…010W60.pdf
http://www.ardeca-lubricants.b…205W40.pdf
http://www.ardeca-lubricants.b…010W60.pdf