Quote door ErikB1971
Quote door hetschaap
ik zit niet ver bij je uit de buurt (Wageningen), maar kan geen LPG installatie uitlezen, wel gewoon 'normaal'uitlezen met VIDA of Vdash.
Reken er trouwens op dat je met uitlezen waarschijnlijk iets vindt van 'misfire op cilinder 1/2/3/4/5'. Grote kans dat er een penbobine kapot is. Wel zo handig als je dus al een nieuwe besteld (ik denk deze:
https://www.autodoc.nl/bosch/1147821, zowieso altijd handig om er een reserve te hebben in de koffebak overigens), kun je die meteen omwisselen.
Ja dat dacht ik inderdaad ook. Ik heb gelukkig nog een andere v70 ernaast staan met exact dezelfde bobines erin, dus ik kan voor de test deze 5 gewoon even overzetten. Ik meet dan gelijk ook even de compressie per cilinder (nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan).
Ik ga er even vanuit dat de compressie ok is, en de bobine wissel het probleem oplost, dan bestel ik 5 bobines en bougies en zet ik die er in. Mocht ik daarna nog willen uitlezen rij ik graag eens bij je langs, mijn PB's naar leden dichterbij hebben nog geen resultaat opgeleverd
ah dat is handig, een reserve V70! Idd die bobine's overzetten zou mijn eerste stap zijn, en eventueel ook de bougies

en.
Als dat niet helpt zou het de bekabeling naar je bobines kunnen zijn. En je mag uiteraard langskomen om uit te lezen. VIDA kan een heleboel, maar met dit soort dingen wijst het je vaak niet verder dan welke cilinder niet doet wat ie moet doen; je moet dan toch zelf nog uitzoeken of het bougie, bobine, bedrading of compressie is (of een verstopte injector maar dat lijkt me sterk).