Iemand onlangs nog eeen auto uit Zweden gehaald en heeft deze kunnen verzekeren?

hessel
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Iemand onlangs nog eeen auto uit Zweden gehaald en heeft deze kunnen verzekeren?

· 
Posted: 19.03.2018 - 16:17  ·  #31
Www.bytbil.se is de grootste voor dealer/garagebedrijven auto’s. Geen particulieren.

Qua zweedse auto, mijn Volvo is door Broekhuis Volvo zelf geimporteerd en geheel omgezet naar NL, inclusief nieuwe software. Heb dus gewoon 1 jaar Volvo Selekt garantie op de auto. Anders dan dat hij origineel in Zweden geleverd is, is het een NL Volvo.

Foto’s komen.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Iemand onlangs nog eeen auto uit Zweden gehaald en heeft deze kunnen verzekeren?

· 
Posted: 19.03.2018 - 22:33  ·  #32
Letterlijk betekent bytbil inruilwagen ;)

Volvo heeft als stelregel: de garantie geldt voor de markt waar de auto in is geleverd. Wat er bij jouw auto is gebeurd, is dat Broekhuis de garantie op zich heeft genomen, niet Volvo. Omdat ze toch al over de juiste apparatuur beschikken, is de software met de Nederlandse taal geladen (iets wat mijn via een vakgarage geïmporteerde V70 ook heeft trouwens).
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 22.03.2018 - 00:38  ·  #33
Volvo heeft als stelregel: de garantie geldt voor de markt waar de auto in is geleverd

De markt is de EU en dus geldt de Europese wet. (Zweden is een Schengenland) Volgens mij is het niet rechtmatig om garantie niet-overdraagbaar te maken.
Wel kan ik me voorstellen dat je de reparatie door de oorspronkelijke dealer moet laten uitvoeren, wat natuurlijk een beetje onhandig is. Maar tenminste zou het onderdeel gratis geleverd moeten worden door degene die garantie heeft gegeven.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.03.2018 - 13:45  ·  #34
Volgens Europees consumentenrecht moet ik de garage waar de auto is gerepareerd aansprakelijk stellen, maar die reageren niet, en om in Zweden rechtshulp te gaan inschakelen gaat waarschijnlijk meer kosten dan de 800 euro die ik kwijt was aan reparatie.

(Schengen heeft daar overigens niets mee te maken, dat is een overeenkomst voor gezamenlijke buitengrenzen en grenscontroles. Je bedoelt de Europese Unie. Zwitserland zit bijvoorbeeld niet in de EU maar wel in Schengen. Zou ik een auto kopen in Zwitserland dan kan ik, zonder dat ik voor douane hoef te stoppen en reisdocumenten moet laten zien, zo naar Nederland rijden, maar als ik de auto in Nederland op kenteken wil zetten moet ik BTW betalen)
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 22.03.2018 - 16:23  ·  #35
...
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.03.2018 - 17:04  ·  #36
Ik heb het defecte onderdeel nog, maar daar staat geen merk op behalve VOLVO. Ik heb ook de originele facturen. Dus ik ga eens een brief sturen naar Volvo Nederland. Ik houd het forum (in een ander, nog aan te maken topic ;) ) op de hoogte
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 22.03.2018 - 17:30  ·  #37
...
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.03.2018 - 13:23  ·  #38
Quote door brinkie

Ik heb het defecte onderdeel nog, maar daar staat geen merk op behalve VOLVO. Ik heb ook de originele facturen. Dus ik ga eens een brief sturen naar Volvo Nederland. Ik houd het forum (in een ander, nog aan te maken topic ;) ) op de hoogte

Dat zal geen enkel effect hebben ben ik bang. Volvo Nederland is een meester in het "Het bos in sturen" van de klanten bij een mogelijke claim voor ze.
Ik heb het 2 keer geprobeerd na slechte ervaringen bij een Nederlandse dealer. Was een van de keren ook een probleem met een Duitse import Volvo van 6 maanden oud, notabene gekocht bij een Nederlandse Volvo dealer. Resultaat beide keren...Nada. Zeer slechte afwikkeling van de klachten bij de importeur.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 24.03.2018 - 13:51  ·  #39
...
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.03.2018 - 17:19  ·  #40
Als ik een auto uit Zwitserland haal hoef ik GEEN btw af te dragen Zwitserland is een EVA land
Heb zelf pas een Volvo uit Zwitserland geïmporteerd ik hoefde alleen maar de bpm af te tikken en op kenteken zetten
In Zwitserland zelf kun je een export kenteken kopen voor 400 franc aan het begin van de maand met wa verzekering bij inbegrepen koop je die na de helft van de maand kost het de helft
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 24.03.2018 - 17:41  ·  #41
...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.03.2018 - 19:47  ·  #42
Quote door JOv70BI

Overigens het siert een fabrikant als men ongemakken / kosten van fabricagefouten niet op de gebruikers van hun produkten afdoet.. en kan ook zeer positief op naams / merk bekendheid uitwerken.

Helemaal mee eens.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 26.03.2018 - 16:09  ·  #43
...

Selected quotes for multi-quoting:   0