Iemand onlangs nog eeen auto uit Zweden gehaald en heeft deze kunnen verzekeren?

hessel
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Iemand onlangs nog eeen auto uit Zweden gehaald en heeft deze kunnen verzekeren?

· 
Posted: 06.03.2018 - 17:22  ·  #1
Hi,

Ik wil in Zweden een V70 gaan kopen en ben een beetje aan het kijken hoe of wat. Nu kom ik qua verzekeren niet heel veel verder. Er is in NL geen verzekeraar die op basis van chassisnummer tijdelijk een auto op niet NL kenteken wil verzekeren. diks deed dit maar is ermee gestopt.

ik heb bij wat zweedse collega’s navraag gedaan om eens te kijken of je al niet zweed in zweden een verzekering kan afsluiten, maar ook dit is niet gelukt.

Het meeste wat ik op dit forum vind is al wat ouder, dus wat meer recentere info is zeer welkom.

Bedankt vast!
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Iemand onlangs nog eeen auto uit Zweden gehaald en heeft deze kunnen verzekeren?

· 
Posted: 06.03.2018 - 17:36  ·  #2
Ik snap het probleem niet helemaal,als je een exportkenteken voor je Zweed regelt kun je 'm ook WA verzekeren.
hessel
Forumlid.
Subject:

Re: Iemand onlangs nog eeen auto uit Zweden gehaald en heeft deze kunnen verzekeren?

· 
Posted: 06.03.2018 - 18:11  ·  #3
Je moet eerst een verzekeringsbewijs hebben om een exportkenteken te krijgen. Dus als je een auto koopt en het chassisnummer weet, kun je in principe een verzekering afsluiten voor de reis naar NL. Dat is wat ik dus niet kan vinden, een NL verzekeraar die een auto op niet NL kenteken op chassisnummer wil verzekeren voor een beperkte periode.

Ook kunnen ze in zweden dat niet echt vinden. vandaar mijn post om te kijken hoe anderen dat onlangs geregeld hebben. Enige andere optie is dan de auto te halen op een autoambulance of oprijwagen met een transport verzekering.

Ik hoor graag.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 06.03.2018 - 18:22  ·  #4
Als je van een particulier koopt kan je een dealtje met hem maken dat je de auto op zijn kenteken naar NL rijdt. Jij betaald bijv. De allrisk premie voor die dag.
hessel
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.03.2018 - 18:34  ·  #5
Auto zal bij een autobedrijf vandaan komen, dus op een polis van de huidige eigenaar kan niet. Ben ik ook niet zo'n voorstander van, kan je veel gezeur mee krijgen.

Ik vind het gewoon erg vreemd dat er geen verzekeraar is die dit doet.
Danielrene
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.03.2018 - 18:38  ·  #6
hessel
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.03.2018 - 19:36  ·  #7
Deze heb ik ook gezien en dus de ANWB gebeld die dit filmpje hebben gemaakt. ANWB verzekeringen kan ook geen verzekering bieden op chassinummer en de afdeling die het filmpje gemaakt hebben kunnen mij niet vertellen waar zij dan die verzekering zoals gemeld in het filmpje hebben afgesloten. Kwam ik dus ook niet verder mee...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.03.2018 - 19:53  ·  #8
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 07.03.2018 - 00:01  ·  #9
Mag je met groene platen in het buitenland rijden? Dan moet je die natuurlijk ook nog weten te regelen...

Als ik het goed begrijp is je plan als volgt:
  • Je spreekt af welke auto je gaat kopen
  • Je verzekert deze
  • Je vraagt een in/export kenteken aan
  • Je rijdt de auto naar de RDW in NL
  • Je zet de auto op kenteken
  • Je verzekert hem
  • Je rijdt naar huis

Alleen stap 2 blijkt nu moeilijk te regelen of zijn er nog meer lastige punten?
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 07.03.2018 - 05:24  ·  #10
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2018 - 06:03  ·  #11
Waarom wil je perse een Nederlandse verzekering om de auto naar Nederland te rijden ? Je kunt in Zweden, net zoals in Duitsland, een tijdelijke verzekering afsluiten om de auto rijdend naar Nederland te brengen. Ieder Zweeds autobedrijf kan je dat zo uitleggen / vertellen.
hessel
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.03.2018 - 08:03  ·  #12
Het hoeft geen nederlandse verzekering te zijn. Als er een zweeds bedrijf is die dit verzekerd, ook prima. Ik kan dit alleen niet vinden. Ook zweedse collega’s kunnen dit niet vinden op het web. Ook mijn collega autoclub voorzitter van onze zweedse zusterclub kwma met niets terug. Dus mocht je een bedrijf weten die dit doet, ik hoor het graag.

Diks was een optie, maar is onlangs gestopt met de import verzekering en kunnen nu alleen nog auto’s die uit nederland geexporteerd worden verzekeren.

De rest van de stappen die je moet nemen snap ik volledig. Het is alleen zo dat je uberhaupt geen exportkenteken kan aanvragen zonder bewijs van verzekering. Dus deze stap is cruciaal.

Bedankt allemaal!
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 07.03.2018 - 08:29  ·  #13
Waarom niet een auto ambulance regelen en er gewoon achterop zetten? Bij een eventueel ongeluk komt hij op de verzekering van het trekkende voertuig voor zover ik weet, tenzij de aanhanger+lading de veroorzaker is van het ongeluk.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2018 - 08:35  ·  #14
Quote door Jack van Iersel

Waarom niet een auto ambulance regelen en er gewoon achterop zetten? Bij een eventueel ongeluk komt hij op de verzekering van het trekkende voertuig voor zover ik weet, tenzij de aanhanger+lading de veroorzaker is van het ongeluk.

Dat kost weer extra geld waardoor het voordeel van een buitenlands koopje weer teniet wordt gedaan (denk ik).
Hoe zit het met dat eendagskenteken van de RDW dan? Geldt de verzekering hierop ook in het buitenland?
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 07.03.2018 - 09:39  ·  #15
Quote door ohz274

Quote door Jack van Iersel

Dat kost weer extra geld waardoor het voordeel van een buitenlands koopje weer teniet wordt gedaan (denk ik).
Hoe zit het met dat eendagskenteken van de RDW dan? Geldt de verzekering hierop ook in het buitenland?

Mwa dat zal wel meevallen. Brandstofverbruik ligt wat hoger dan met een lege auto rijden. Huren van zo'n aanhanger hoeft de wereld niet te kosten. Of je moet een goedkoop vliegticket weten te bemachtigen en lokaal een taxiritje, anders lijkt het mij nog niet zoveel uit te maken.

EDIT:
Gauw even gezocht hier in de regio, je huurt ze al rondom de 65 €/dag met een laadvermogen van 2.250kg.

Selected quotes for multi-quoting:   0