Klopt dat in de loop der jaren er “sludge” wordt opgebouwd onderin je carter.. Maar ik vraag me af of Jos precies op die plek is geweest vanuit de oliepeilstok.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier kennis te kort kom. Wellicht wel, dat dat buisje daar rechtstreeks uitkomt. Ik heb hem wel eens verwijderd, maar ben de aansluiting vergeten. Maar stel dat het zo is, dan lijkt me dit prima te fixen met paar “flushes”. Of een reiniger erin voordat je de oliewissel doet.
Als je eens wilt zien hoe dat eruit ziet, kijk dan eens op het YT kanaal van M539restorations. Dat is van een knakker die oudere BMW’s weer technisch 100% maakt. Dan zie je hoe die olie eruit ziet als de pan eraf gaat bij een auto op jaren.
Is het erg? Lijkt me niet, zolang je frequent de olie wisselt, zal het niet erger worden en de eventuele troep wordt door het filter wel opgepakt.
Als je eens wilt zien hoe dat eruit ziet, kijk dan eens op het YT kanaal van M539restorations. Dat is van een knakker die oudere BMW’s weer technisch 100% maakt. Dan zie je hoe die olie eruit ziet als de pan eraf gaat bij een auto op jaren.
Is het erg? Lijkt me niet, zolang je frequent de olie wisselt, zal het niet erger worden en de eventuele troep wordt door het filter wel opgepakt.