inbouw boordcomputer

kimmie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

inbouw boordcomputer

· 
Posted: 01.07.2017 - 20:48  ·  #1
wij hebben een oude Volvo V70 classic welke kapot is,hierin zit een goed werkende boordcomputer,nu hebben we onlangs een 'nieuwe' volvo v70 classic gekocht welke deze niet heeft ( zelfde jaartal).

is deze boordcomputer over te zetten? en zo ja, hoé?
kimmie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: inbouw boordcomputer

· 
Posted: 02.07.2017 - 12:32  ·  #2
niemand die dit weet?
kimmie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2017 - 19:24  ·  #3
echt niemand die kan helpen??
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2017 - 19:38  ·  #4
Je zou de oude eens kunnen uitbouwen en kijken waar en hoe die vast zit (electronisch gezien).
Veel waarden, zo niet alle, die de BC weergeeft zijn uit de ECU te halen, dus er is reeele kans dat de BC daar aan verbonden is.
Kijk daarna in je "nieuwe" auto of er in de kabelboom dezelfde stekkers nog niet in gebruik zijn.

Kwestie van Trial and Error, maar volgens mij heeft dit zeker bij oudere modellen nog een redelijke kans van slagen.

Als de nieuwe auto geen stekkers heeft liggen, zou het betekenen dat je de gehele kabelboom mogelijk moet overzetten.
Dat is wel een pittige klus die ik je, gezien de vraag die je stelt, niet aanraden.
kimmie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2017 - 21:36  ·  #5
ja dat is voor nu de bedoeling,inderdaad de BC uit de oude V70 eruit halen en kijken hoe deze zit,de nieuwe V70 heeft overigens wel een temperatuurmeter,maar ik mis de "hoeveel km kan ik nog rijden op de benzine"- stand ... :-)
kimmie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.07.2017 - 15:57  ·  #6
we hebben bij de oude Volvo het dashboard eraf gehaald en het gedeelte waar de km teller,benzine tank meter enz zit los gemaakt,moet deze in het geheel over gezet worden??

ik durf niet zomaar bij de goede auto dit ook los te halen met misschien wel het probleem dat ie stuk gaat...

is iemand die weet hoe dit over gezet moet worden?
kimmie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.09.2017 - 17:20  ·  #7
vandaag is de boordcomputer overgebouwd,en mocht iemand op het onderwerp zoeken,het is inderdaad de klokken en knopje omzetten.

hier weer een auto met boordcomputer! :D

Selected quotes for multi-quoting:   0