Quote door Turbodesk
Wat een moeite voor zo`n oud Nondeju systeem. Het is toch veel makkelijker om een dubbeldin radio met navigatie er in te zetten. Direct de nieuwste kaarten en als je een beetje merk neemt ook veel beter geluid dan die oude Volvo radio.
ik geniet er echt van om een ''oud Nondeju systeem'' aan te passen zodat het naar mijn wens werkt, daarnaast wil ik dat het er een beetje origineel uitziet, een dubbeldin radio met scherm hoort niet een mijn auto te zitten vind ik persoonlijk.
ook als ik iets aanpas wil ik het op een zodanige manier aanpassen dat ik het altijd nog weer origineel werkend kan krijgen dus vandaar dat ik nu gewoon extra onderdelen heb gekocht.
maar on topic:
ik heb uitgevonden dat als je de achterplaat van het scherm er af draait en vervolgens de motor van de stekker los trekt dat je die rechtstreeks kan aansturen, in mijn geval heb ik dat gedaan met 5v maar volgens de tekst op de motor mag het tot 9v.
conclussie ik weet nu hoe ik het scherm omhoog en omlaag kan gaan krijgen. nu alleen nog even een schakeling er voor bouwen.