Hallo, we hebben inmiddels de eerste vakantie rit met de V 70 163 pk D5 en caravan erop zitten. vermogen genoeg, maar het slingeren baart me zorgen. met de vorige auto ( renault espace 2.0 t) nooit geen enkele moeite mee gehad. dit tot wel snelheden tot 110 km/u. nu gaat de caravan slingeren vanaf 92 km/u.
ik heb al met lading en kogeldruk gewisseld maar het slingeren is er nog niet uit. Nu dacht ik dat de wang hoogte van de band ook wel wat invloed zal hebben op de bewegingen van de banden. bij een plattere band is dit veel minder natuurlijk. daarom mijn vraag of iemand ervaring heeft met een flinke caravan 1600 kg en 17 inch wielen en welke bandenmaat ik zou moeten hebben ??
met vriendelijke groet, Gilion Janssen
ik heb al met lading en kogeldruk gewisseld maar het slingeren is er nog niet uit. Nu dacht ik dat de wang hoogte van de band ook wel wat invloed zal hebben op de bewegingen van de banden. bij een plattere band is dit veel minder natuurlijk. daarom mijn vraag of iemand ervaring heeft met een flinke caravan 1600 kg en 17 inch wielen en welke bandenmaat ik zou moeten hebben ??
met vriendelijke groet, Gilion Janssen