Hoe zet het met aanlopen bij jullie? Ik heb met 18 inch al als ik helemaal uitstuur dat ie aanloopt in de wielkast.... (dus bij uiterste draaistand, keren op de weg bijvoorbeeld)
En als dit niet genoeg is, dan een ringetje eronder.
Overigens, er zijn ook uitslagbegrenzers voor op de stuurinrichting.
Deze beperken je stuuruitslag, waardoor aanlopen onmogelijk word.
Nadeel, een erg grote draaicirkel.
Uhhhh.... snap wat jullie bedoelen.. maar wist niet dat dit op mijn wagen zit! Dan laat ik het lekker zoals het is... anders wordt de draai cirkel NOG VEEEELLL groter als ik dat ga regelen met die uitslag-begrenzer.
Tris, er zijn 2 vormen;
De blokjes bij de wielen en de begrenzers op de stuurinrichting.
De mijne loopt overigens niet aan, ook niet zonder ringetjes.
Let wel, het is wel een APK afkeur punt.
Dat wist ik inderdaad Hans. Wat ik dan wel vreemd vind is waarom de ene auto dan wel aanloopt en de andere niet!? Heeft dat dan te maken met het feit of je originele velgen hebt of niet? Dat vind ik dus zo vreemd.
Nu wil ik het ook wel weten? heeft het te maken met ET waarde wellicht? de velgen hoe ze bij mij staan is de kast goed gevuld naar buiten... dus niet dikke wielen maar te ver naar achter om het zomaar te verwoorden.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Het heeft er uiteraard mee te maken of er af fabriek 17" op zat of later erop gezet. Daarnaast slijten de begrenzers waardoor de banden kunnen gaan aanlopen.
De mijn had af fabriek 225-17, en dus grote draaicirkel. Nu zit er 205-16 op en was de draaicirkel onnodig groot, dus begrenzers aangepast (zijn er dus in 3 diktes) en het scheelt merkbaar.
Denk ook dat 90% niet weet dat er verschillende diktes begrenzers zijn, behorend bij de bandbreedte.